گروه دیپلماسی- روزنامه‌ واشنگتن‌پست فاش کرد که ادوارد اسنودن اسنادی از جاسوسی آمریکا از ایران را در اختیار دارد. به گزارش «ایسنا» این روزنامه‌ آمریکایی نوشت که مسوولان آمریکایی به برخی دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه هشدار داده‌اند اسنادی که ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار دارد، بیانگر تعاملات مخفیانه میان این دستگاه‌ها و آمریکا است. این مسوولان اعلام کردند: اسنودن در مدت فعالیتش در این اداره به ده‌ها هزار سند دسترسی پیدا کرده است که برخی از این اسناد حاوی اطلاعات حساسی از برنامه‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران، روسیه و چین است. همچنین اسناد دیگری وجود دارد که بیانگر تعامل با کشورهایی است که مخفیانه همکاری اطلاعاتی با آمریکا دارند. واشنگتن پست به نقل از این مسوولان ادامه داد: بسیار دشوار است که به این کشورها اعلام شود اطلاعات حساس آنها درز کرده‌ است.

این مسوولان افزودند: برخی از اسنادی که اسنودن در اختیار دارد، بیانگر اطلاعاتی از برنامه‌های جاسوسی از روسیه است که این برنامه اطلاعات مفیدی در اختیار نیروی هوایی و دریایی آمریکا قرار می‌دهد و اگر مسوولان روس از این مساله مطلع شوند، انجام اقداماتی در جهت توقف این جاسوسی‌ها کار دشواری نخواهد بود.

به گفته این مسوولان، اسنودن همه اسناد تحت اختیارش را به رسانه‌ها نداده‌ است و بارها نیز تاکید کرده‌ است که قصد آسیب زدن به امنیت ملی آمریکا را ندارد.