دنیای اقتصاد - اعضای هیات دولت روز گذشته پس از جلسه‌ در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند. در حاشیه این جلسه وزیر اطلاعات از بررسی فایل صوتی منتشر شده منتسب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره به کارگیری افرادی که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فتنه نقش داشته‌اند در دولت، گفت همه را به یک چوب نمی‌توان راند. توفیقی هم اعلام کرد که تاکنون گزینه وزارت علوم است. او به مجلس خوش‌بین و از ارتباط خوبش با نمایندگان مجلس خبر داد. توفیقی همچنین از شکایت ۵۰۰ نفر از استادان و دانشجویان به وزارت علوم خبر داد و اعلام کرد که هر جا حقی ضایع شده‌باشد دانشجویان و استادان را به دانشگاه‌ها بازمی‌گرداند. جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از حل موقت مشکل بیمه روزنامه‌نگاران و هنرمندان خبر داد. او دلیل قطع بیمه را بدهی سازمان حمایت به تامین اجتماعی عنوان کرد. ادامه کار شورای هماهنگی اطلاعات

حجت الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره فایل صوتی منتشر شده و منتسب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سوریه گفت: بنده فایل صوتی و تصویری آقای‌هاشمی را ندیده‌ام و فرصت نکرده‌ام در این باره بررسی کنم؛ اما حتما در تشکیلات درباره این موضوع کار می‌شود، اما من هنوز گزارشی در این باره ندیده‌ام. این موضوع توسط نهادهای مربوطه در دست بررسی است که فعلا خبری از نتیجه نهایی آن در دست ندارم. او در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره ادامه کار شورای هماهنگی اطلاعات هم گفت: این شورا با قوت به کار خود ادامه می‌دهد. وزیر اطلاعات همچنین به سوال خبرنگار مهر مبنی‌بر اینکه نظرتان درباره به کارگیری افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فتنه نقش داشته‌اند در دولت چیست، پاسخ داد: همه را به یک چوب نمی‌توان راند. علوی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اظهارنظر پیشین او درباره امکان بازگشت برخی منافقین که دستشان به خون افراد بی‌گناه آلوده نیست، گفت: در گذشته موارد متعددی به کشور بازگشته‌اند که الان زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند؛ اما درباره افراد جدیدی که متقاضی این کار باشند درحال حاضر اطلاعی ندارم.

ثبت ۵۰۰ شکایت دانشجویان ستاره‌دار

جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم گفت: براساس اطلاعاتی که دارم، گزینه پیشنهادی وزارت علوم هستم؛ اما تصمیم نهایی در این زمینه با رییس‌جمهور است. او در مورد تعامل خود با نمایندگان مجلس هم گفت: با تعدادی از نمایندگان تعاملاتی داشته‌ایم و ان‌شاء‌الله بعد از اینکه تعطیلات مجلس تمام شود، با حضور در کمیسیون و فراکسیون‌های مختلف مجلس برنامه‌های خود را ارائه می‌دهم، در مجموع ما به روند گفت‌وگوها خوش‌بین هستیم. سرپرست وزارت علوم درباره بازگشت استادان برکنار شده دانشگاه‌ها هم توضیح داد: برای این موضوع کارگروهی تشکیل شده و مواردی را هم بررسی کرده که در حال اجرا است. همان‌طور که قبلا اعلام کردم در هر موردی که بررسی‌ها نشان دهد حقی ضایع شده، حتما تصمیم به بازگشت گرفته می‌شود. تاکنون نیز در چند مورد استادان اخراجی از دانشگاه به کار خود بازگشته‌اند. او به سوالی درباره مبنای زمانی در نظر گرفته شده برای بازگشت استادان برکنار شده، پاسخ داد: ما از نظر سال محدودیتی برای بررسی و تجدید نظر نداریم و همه تقاضاها را بررسی می‌کنیم. مواردی که سال‌های زیادی از آنها گذشته، سعی خواهیم کرد که راهی برای آنها هم پیدا کنیم. سرپرست وزارت علوم درباره تعداد شکایات دانشجویان ستاره‌دار و استادان برکنار شده، گفت: حداقل ۵۰۰ مورد شکایت از سوی دانشجویان ستاره‌دار و استادان بازنشسته به کمیته‌ای که در این ارتباط در وزارت علوم رسیده است و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. جنتی هم درباره اولین کار ویژه فرهنگی دولت یازدهم توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازوی فرهنگی دولت است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد که باید در روش تخصیص یارانه مطبوعات تجدید نظر شود. محمود واعظی، وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی در ارتباط با موضوع پارازیت‌ها گفت: در ارتباط با موضوع پارازیت کمیته‌ای وجود دارد که این موضوع را بررسی می‌کند. ما با پارازیت به این معنا که بخواهد به سلامت مردم ضرری برساند موافق نیستیم. به گزارش خبرگزاری مهر وزیر ارتباطات همچنین درباره عضویت دولتی‌های در شبکه‌های اجتماعی گفت: بنده قبلا در این رابطه صحبت کرد‌ه‌ام کمیته‌ای تشکیل شده است و همچنان در حال بررسی این موضوع هستند و نتیجه کار آن به اطلاع رییس‌جمهور می‌رسد.