خانه ملت- علی لاریجانی رییس مجلس دیروز در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، با بیان اینکه در شرایط فعلی تعامل مجلس و نمایندگان با ائمه جمعه صمیمانه و نزدیک است، گفت: جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که از افراط و تفریط به دور باشد. نماینده مردم قم در مجلس نیاز امروز را یک نگاه تام و تمام به مسائل کشور برای سامان بخشیدن به تمامی امور عنوان کرد و خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور گفت: شما در جایگاهی هستید که هم مومنین به شما توجه دارند و هم مسوولان کشور از نصایح شما استفاده‌های بسیاری می‌برند. رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه زنده و پویا جامعه‌ای است که در آن تمامی ارزش‌ها رشد کرده باشد و مردم آن جامعه اهل مجاهدتی اقتصادی باشند، نسبت به معنویت، مسائل سیاسی و دیگر امور اجتماعی حساس باشند.

وی عنوان کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد سرافراز زندگی کند، باید مسلکی باشد. در جامعه ما این امر رشد یافته لذا دانشگاه‌های کشور نیز باید این روحیه را تقویت کنند. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به امر گسترش اعتدال در کشور پرداخت و تاکید کرد: تمامی ارزش‌های فردی و اجتماعی باید در جامعه به صورت متوازن رشد کند که متاسفانه پس از انقلاب اسلامی افراط و تفریط‌هایی در کشور به وجود آمد در نتیجه باید به صورت کاملا مشخص در جامعه حلاجی شود تا بتوانیم اعتدال را درست تعریف کنیم.

لاریجانی به برخی انگ زدن‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: برخی انگ‌زدن‌ها جامعه را تقسیم می‌کند، از این رو به جای اینکه اینگونه رفتارها در کشور گسترش یابد، باید مشکلات جامعه را به صورت ریشه‌ای حل کرد.