دنیای اقتصاد - از زمانی که خبر احکام دادگاه پرونده معروف بیمه منتشر شد، این سوال در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفت که چرا خبری از یکی از متهمان معروف این پرونده، نیست؟ اما روز گذشته خبرگزاری تسنیم از بازجویی یک مقام ارشد دولت دهم خبر داد. مقام ارشدی که گفته می‌شود در پرونده بیمه نقش داشته و متهم است. در همین حال علی‌مطهری نیز دیروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران پارلمان در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر بازداشت این مقام مسوول در رابطه با پرونده بیمه را تایید کرد و گفت که خبر بازداشت این مقام مسوول را شنیده ‌است. همزمان آیت‌الله آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضائیه در جلسه مسوولان عالی قضایی از عزم دستگاه قضایی برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی و سایر مفاسد خبر داد. آملی لاریجانی در این جلسه با اشاره به اعلام تعدادی از احکام قضایی مربوط به پرونده‌های اقتصادی به ویژه پرونده بیمه، برخی تحلیل‌های رسانه‌ای درباره نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها و وجود خط قرمز در رسیدگی‌ها را نادرست خواند و گفت: این پرونده در طی بیش از ۲ سال در قوه‌قضائیه مورد رسیدگی قرار گرفته و اخیرا احکام قطعی برخی متهمان آن اعلام شده و رسیدگی‌ها همچنان ادامه دارد. رییس قوه‌قضائیه تاکید کرد: در همین پرونده تمامی افراد مرتبط پای میز بازپرسی قرار گرفتند؛ اما به لحاظ ممنوعیت قانونی موضوع رسانه‌ای نشد و اکنون پرونده در حال رسیدگی است و تمام متهمانی که برای آنان کیفرخواست صادر شده باشد محاکمه خواهند شد، البته نباید پیش از رسیدگی و محاکمه قضاوت کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی چند روز پیش در سرمقاله خود به بررسی احکام پرونده اختلاس بیمه ایران پرداخته و به نبود اسم این مقام در لیست متهمان انتقاد کرد. با وجود تشکیل پرونده بیمه ایران و محاکمه بیش از ۵۰ متهم این پرونده، هنوز گفته می‌شود نام برخی افراد به عنوان متهم همچنان در دادسرا قرار دارد. اما وکیل این مقام مسوول دیروز در گفت‌وگو با فارس بازداشت موکلش را تکذیب کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری «ایسنا» دیروز گزارش داد که (ح-م) یکی از مسوولان ارشد دفتر رییس دولت دهم دستگیر شده است. گفته می‌شود که این فرد در روزهای گذشته و در ارتباط با پرونده دیگری بازداشت شده‌است.