برگزاری جلسات سران قوا با حضور آیت‌الله هاشمی

دنیای اقتصاد- رییس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با رییس مجلس، با بیان اینکه همه کارها باید زیر نظر رهبری باشند، گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای جلسه قوای سه‌گانه جلسه قوای اربعه با حضور آقای هاشمی تشکیل شود چون می‌تواند در بهبود اوضاع کمک کند. قفل آشتی سیاسی هاشمی با کلید پیروزی روحانی باز شد

به نظر می‌رسد انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور در ۲۴ خرداد می‌رود که یک بار دیگر زمینه‌ساز بازگشت آیت‌الله هاشمی به جایگاه خود در مراکز اصلی تصمیم‌گیری نظام منجر شود. اما پیشنهاد رییس حوزه علمیه اصفهان در حالی مطرح شده که بعد از حوادث سال ۸۸ و حضور متفاوت هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تیرماه همان سال، حضور هاشمی در نمازجمعه به مرور زمان منتفی شد. تا اینکه چندی پیش زمزمه حضور او در تریبون سیاسی عبادی نمازجمعه از سوی برخی چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده مذهبی سیاسی دوباره مطرح شد. حضور کمرنگ هاشمی رفسنجانی در عرصه سیاسی، بعد از حوادث تلخ سال ۸۸ شائبه کنار گذاشتن او از قدرت را قوت بخشید تا اینکه انتخابات با پیروزی یکی از نزدیکان او به پایان رسید. قفل آشتی سیاسی هاشمی با کلید پیروزی روحانی باز شد و این روزها بیش از هر زمان دیگری خبر از حضور پر رنگ او در عرصه سیاسی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حسین مظاهری در این دیدار که در بیت او در اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: خواست مردم حل مشکلات اقتصادی است. برنامه‌ریزی دولت با کمک مجلس محقق می‌شود و همه به ویژه شما و هیات رییسه مجلس باید در این خصوص به دولت کمک کنید. علی لاریجانی در یک سفر یک روزه پنج‌شنبه به اصفهان رفت. رییس حوزه علمیه اصفهان، در دیدار با رییس مجلس تاکید کرد: دولت باید برای اجرای کارهای خود از افراد متخصص و بزرگ و از حوزه علمیه و دانشگاه استفاده کند و البته وزیر اقتصادی نیز باید از مشاوران و همکاران خوب و قوی استفاده کند. وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید از مراجع کمک بگیرند. آیت‌الله مظاهری افزود: جلسات قوای چهارگانه از جلسات مجلس هم مهم‌تر است، این جلسات اگر هفته‌ای یک بار برگزار شود مشکلات حل خواهد شد. وی تاکید کرد: همه ما باید جمع شویم تا تحریم‌ها با آقایی و سربلندی ایران از بین برود و مشکلات حل شود.

لاریجانی: جلسات سران قوا را پیگیری می‌کنم

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در واکنش به پیشنهاد آیت‌الله مظاهری درباره برگزاری جلسات قوای سه گانه با حضور آقای هاشمی گفت: بنده پیگیری می‌کنم تا جلسات سران قوا به صورت مستمر برگزار شود. وی تاکید کرد: بودجه مشکلاتی دارد که باید تعدیل شود، شعار آقای روحانی اعتدال بود و این شعار می‌تواند خیلی از مسائل را حل کند. مسوولان دولتی نیز قول داده‌اند تا بودجه سر وقت به مجلس بدهند، در حالی که ارائه با تاخیر بودجه در سال گذشته مشکلاتی را ایجاد کرد. وی گفت: همچنین طرحی برای بهبود فضای تولید در مجلس مطرح شده است که به حل برخی مشکلات کمک خواهد کرد.

سیاست اعتدالی نیازمند توسعه اقتصادی است

رییس مجلس همچنین در مراسم افتتاح فاز دوم میدان امام علی(ع) در اصفهان، با بیان اینکه در سیاست اعتدالی، رشد اقتصادی، معنوی و عدالت در کنار هم باید وجود داشته باشد، بیان کرد: خوشبختانه دولت جدید به این موضوع توجه کرده است. از طرف دیگر، اگر به موضوع چندساحت بودن توجه شود، یقینا جامعه دارای رشد و تکامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور هم‌اکنون در مقابل ستم بین‌المللی قرار دارد، افزود: اگر رفتار ما مجاهدانه باشد، به طور حتم دشمنان نمی‌توانند به ملت ایران فشار وارد کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه سیاست اعتدالی نیازمند توسعه اقتصادی است، ادامه داد: هم‌اکنون مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه تولید وجود دارد، از طرف دیگر اشتغال و تورم از مشکلات و دغدغه‌های مردم است که باید مسوولان به این موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه شکوفایی در تولید اشتغال می‌آفریند، افزود: یک جامعه اگر دارای روحیه معنوی باشد، پایدار می‌ماند و اگر این موضوع محقق نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.