فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان تصدی مسوولیت دیوان محاسبات

احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: متقاضیان تصدی مسوولیت دیوان محاسبات، تا امروز (چهارشنبه) فرصت دارند آمادگی خود را اعلام کنند. وی در گفت‌وگو با «ایلنا» در خصوص نحوه تعیین رییس دیوان محاسبات اظهارکرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، کارگروهی به منظور ثبت‌نام متقاضیان ریاست دیوان محاسبات تشکیل داده‌اند. بر این اساس داوطلبانی که دارای شرایط باشند در این کارگروه ثبت نام کرده و تقاضای خود را اعلام می کنند. توکلی ادامه داد: تشکیل این کارگروه در راستای جلوگیری از پیش‌بینی، حاشیه‌سازی یا گمانه‌زنی‌های احتمالی در مورد ریاست آینده دیوان محاسبات بود. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: کارگروه تشکیل شده سوابق، توانایی و تجربیات کاندیداها را بررسی کرده و از بین کسانی که بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دهند، دو نفر را به کمیسیون معرفی می‌کند سپس افراد مورد نظر کمیسیون، برای اخذ رای اعتماد به نمایندگان معرفی می‌شوند.

۵ گزینه‌ اصلی ریاست دیوان محاسبات کشور

تسنیم- جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص گزینه‌های مطرح برای تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور اظهارکرد: تاکنون در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در این مورد بحثی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تمام افرادی که داوطلب برعهده گرفتن این مسوولیت هستند، باید رزومه، سوابق و تجارب خود را برای کمیسیون ارسال کنند و از هفته آینده و پس از تعطیلات مجلس این مورد را در کمیسیون بحث خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره گزینه‌های تصدی این پست خاطرنشان کرد: فرهاد رهبر، حسن سبحانی، عباسعلی کدخدایی، محمدحسن صادقی و امین‌حسین رحیمی از گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات کشور هستند.

قادری یادآور شد: برخی از نمایندگان مجلس همچون محمد‌قسیم عثمانی و محمدعلی عبدالله‌زاده نیز برای ریاست دیوان محاسبات اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس این گزارش گفته می‌شود، شانس عباسعلی کدخدایی برای ریاست دیوان محاسبات کشور از بقیه گزینه‌ها بیشتر است.