نوبت دفاع مردان روحانی
دنیای اقتصاد- شش وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور در جلسات علنی صبح و عصر مجلس به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند. وزرای آموزش‌وپرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه و بهداشت و درمان به ترتیب حروف الفبا پشت تریبون مجلس قرار گرفته و به سوالات مخالفان و موافقان خود پاسخ داده و از برنامه‌هایشان دفاع کردند. صحن علنی مجلس در روز گذشته فضای آرام‌تری را نسبت به روز اول بررسی کلیات کابینه پیشنهادی یازدهم داشت. حسن روحانی که در جلسه نوبت صبح در صحن علنی حاضر شده بود، مورد استقبال شدید نمایندگان قرار گرفت. دفاع قاطع و جانانه وزرای پیشنهادی، فضای مجلس را برای رای اعتماد به اکثریت کابینه فراهم کرده است. سخنان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه بارها و بارها با تشویق و احسنت نمایندگان مواجه شد. از سوی دیگر در حین سخنرانی محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نمایندگان از جای خود بلند نشدند و سکوت و نظم کاملی بر صحن مجلس حکمفرمایی می‌کرد. نجفی از جمله وزرایی بود که پیش از این پیش‌بینی می‌شد برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان راه سختی را در پیش داشته باشد. دفاع وزرا و رایزنی‌هایی که در پشت صحنه در پارلمان با نمایندگان در جریان است، نشان از فضای مثبت تعامل بین دولت و قوه‌مقننه در مرحله کسب رای اعتماد برای وزرا دارد.
وزرای پیشنهادی با دفاع از عملکرد خود در انتخابات ۸۸؛ پاسخ اتهامات را دادند
دفاع منطقی مردان روحانی در مجلس
دنیای اقتصاد- ملیحه ابراهیمی: صحن علنی مجلس دیروز شاهد دفاع پنج وزیر آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه بود. دفاع محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که نخستین دفاع وزیر هم بود بسیار جانانه بود، به طوری که هیچ یک از نمایندگان در حین سخنرانی وی از جای خود بلند نشدند و سکوت و نظم کاملی بر صحن مجلس حکمفرمایی می‌کرد. نجفی از جمله وزرایی بود که پیش از این پیش‌بینی می‌شد که برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان راه سختی را در پیش دارد. او اما به همه سوال‌ها و تهمت‌هایی که در این هفته‌های گذشته علیه‌اش مطرح شده بود قاطع و شفاف جواب داد، به طوری که به اعتقاد برخی نمایندگان فضای مجلس با او همراه شده است. فضای روز گذشته صحن علنی مجلس اما آرام تر از روز اول بود. نمایندگان جریان خاصی که در روز اول بررسی کلیت کابینه و صلاحیت وزرا فضای تنش را در مجلس رقم زده بودند، دیروز کمتر فرصت سخنرانی یافتند اما در همان موارد اندک بازهم کوشیدند سخن از انتخابات ۸۸ و فتنه به میان آورده و برخی وزرای معرفی شده را متهم کنند. وزرای ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و امور خارجه نیز در جلسه نوبت صبح و عصر مجلس، دفاع خوبی از خود و برنامه‌هایشان داشتند.
سرکشی به خانواده‌های حوادث سال 88 مصوبه شورای شهر بود
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یک روز قبل یعنی دوشنبه درباره برنامه‌های وی سخنرانی کردند و روز گذشته تنها سخنرانی یک موافق باقیمانده بود و دفاع محمدعلی نجفی از برنامه‌هایش. بر این اساس، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان آخرین موافق در صحن علنی مجلس، در پاسخ به مطالبی که برخی مخالفان درباره نجفی و ارتباطش با حوادث سال ۸۸ مطرح کرده بودند، گفت: سرکشی دکتر نجفی به خانواده‌های حوادث سال ۸۸ مصوبه شورای شهر تهران بود و گزارش ‌آن به مقام معظم رهبری ارجاع شد که مسوول دفتر ایشان به انضمام نامه‌ای، این گزارش را به اطلاع اعضای شورای امنیت ملی رساند. وی گفت: گزارش ماموریت دکتر نجفی برای سرکشی به خانواده‌های حوادث سال ۸۸ باید به درستی به اطلاع جامعه رسانده شود. وی افزود: دراین گزارش آمده است همه خانواده‌های حوادث سال ۸۸ از اقشار ضعیف جامعه هستند و اکثرا سابقه حضور در جبهه و سابقه ایثارگری دارند. گزارش مفصل هیات به انضمام نامه‌ حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی مسوول دفتر مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شد.
نجفی: تصمیمات باید فارغ از شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی باشد
محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز به عنوان نخستین وزیر کابینه یازدهم از خود دفاع کرد و با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در انتخاب و تقویت حس دینی آزاد باشند وگرنه اگر تحمیل شود دین‌گریز خواهند شد، گفت: هر تصمیمی در آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی و مبتنی بر هماهنگی میان اعضای کلی نظام تعلیم و تربیت اتخاذ شود.
وی روز گذشته در صحن علنی مجلس با ابراز تاسف از اینکه به جای ارائه برنامه‌هایش درباره آموزش و پرورش باید پاسخ به سوالات سیاسی و مربوط به حوادث سال 88 را بدهد، با اشاره به صحبت‌های زاکانی، گفت: ایشان در مخالفت با برنامه‌های من اعلام کرد که من قصد تغییر در سند تحول را دارم؛ در حالی که این‌گونه نیست و بنده می‌گویم که محتوای سند می‌تواند تغییر کند که در جهت آن مجمعی از نخبگان تشکیل شده و اهداف آنچه در دو سال اخیر در سند مطرح شده، تهیه نقشه راه برای اجرای سند و بررسی محتوایی در سند را پیگیری کنند. چرا که براساس سند تحول بنیادین هر 5 سال یکبار باید این سند مورد بازنگری قرار گرفته و نتیجه آن به شورای عالی فرهنگی اعلام شود.
معاونت پرورشی شش سال بعد از وزارتم منحل شد
نجفی با اعتقاد به اینکه غایت آموزش و پرورش تربیت است که آموزش ابزار آن و تربیت هدف آن است، گفت: اگر تربیت نادیده گرفته شود اصل آموزش و پرورش مهمل می‌شود بنابراین بنده چگونه می‌توانم مخالف تربیت باشم. در حالی که در برنامه‌های خود صحبت از تعمیق فعالیت‌های تربیتی دارم نه حذف آن، ‌خیلی عجیب است که اکنون گفته می‌شود معاونت پرورشی آموزش و پرورش در زمان تصدی من بر این وزارتخانه منحل شده، در حالی که این‌طور نبوده است‌. آقای امیرآبادی در سخنان خود مطرح کرد که در دوره من برای انحلال این معاونت زمینه‌سازی شد تا در دوره بعد این کار انجام شود؛ در حالی که در دوره پس از من در زمان آقای مظفر انجام شد که خودشان اینجا حضور دارند. بنابراین این موضوع چه ارتباطی با من دارد که گفته می‌شود شش سال قبل برای منحل شدن این معاونت زمینه‌سازی شد.
به عشق شهید چمران به ایران آمدم
وی همچنین افزود: من در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده؛ اما تحصیلاتم را برای انقلاب نصفه نیمه رها کردم. بهترین پیشنهادهای کاری در آمریکا به من شد؛ اما به عشق شهید چمران به ایران آمدم. عده‌ای گفته‌اند من در جلسه اعلام کردم که علت کاندیدا نشدنم برای ریاست‌جمهوری آن است که حکومت اسلامی را قبول ندارم؛ اما اینجا توضیح می‌دهم علت کاندیدا نشدنم این بود که معتقد نبودم بین مردم بروم و از خودم دفاع کنم. در حال حاضر نیز که از فعالیت‌هایم در آموزش و پرورش دفاع می‌کنم به دلیل 9 سال خدمت در این وزارتخانه بوده است.
رسیدگی به خانواده قربانیان فتنه با مجوز شورای شهر بود
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دیدارش با خانواده‌های زندانیان سیاسی گفت: من عضو شورای شهر تهران بودم و به دیدار خانواده ای رفتم که شوهرش بی‌دلیل در نتیجه شلوغی‌های سال 88 فوت شده بود و تنها برای خرید دارو به داروخانه رفته و دیگر برنگشته بود. اگر ما به آنان توجه نمی‌کردیم آنها به سمت رسانه‌های بیگانه پناه ‌می‌بردند، حتی من گزارش دیدارهایم را به مقام معظم رهبری داده و ایشان موضوع را به شورای امنیت ملی ارجاع دادند. نجفی ادامه داد: همه باید بدانند که ایران نظام ولایی است که در رأس آن رهبری قرار دارد. کسانی که قبول کرده‌اند وارد میدان اجرایی شوند، می‌دانند که باید تابع نظام باشند. مگر می‌شود وزیر باشیم و پایبند به نظام و رهبری نباشیم. دغدغه من همواره مسائل آموزش و پرورش بوده است.
دلایل پذیرفتن پیشنهاد وزارت
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در توضیح قبول کردن پست وزارت آموزش و پرورش گفت: دو دلیل برای وزیر شدنم دارم یک آنکه تکلیف آقای روحانی بود و دوم اصرار و بزرگواری فرهنگیان حتی عده‌ای از فرهنگیان برای وزیر شدن من. نذر ختم قرآن کرده‌اند؛ مگر می‌شود دست رد به سینه این فرهنگیان بزنم. از سوی دیگر دست دوستی به آقای روحانی داده و امروز اگر دفاع می‌کنم به دلیل تعهدی است که به ایشان نیز داده ام.وی درباره حضورش در فتنه 88 توضیح داد: من جزو فعالان سیاسی در سال 88 بودم حتی سه شنبه بعد از انتخابات از دفتر رهبری با من تماس گرفته و خواستند که در جلسه‌ای حضور داشته باشم، ایشان از همه حاضران خواستند درباره تقلب و انتخابات، آزادانه صحبت کنیم؛ اما در جمع‌بندی نهایی گفتند که ما نباید خلاف قانون عمل کرده و حرف شورای نگهبان فصل الخطاب است و ما نیز تبعیت کردیم.
در هیچ‌یک از راهپیمایی‌های سال ۸۸ شرکت نکردم
نجفی با بیان اینکه در هیچ راهپیمایی در سال 88 شرکت نکرده‌ام، توضیح داد: اگر کسی عکس یا حتی شاهدی برای حضور من در راهپیمایی سال 88 بیاورد من قبول می‌کنم که رأس فتنه هستم؛ چون می‌دانم همه دروغ و تهمت است ما تلاش کردیم آب روی آتش فتنه بریزیم بر خلاف افرادی که تلاش کرده و می‌کنند که بنزین روی آن بریزند.
دلیل مخالفت با نام‌گذاری میدان ۹ دی
نجفی با اشاره به نام‌گذاری میدان 9 دی و علت مخالفتش در شورای شهر تهران گفت: شما با این صحبت‌ها امنیت روانی تصمیم‌گیری را به هم می‌ریزید، اگر موضوع را بیان می‌کنید علت آن را نیز بگویید. قرار بود میدان آیت‌الله حق‌شناس را میدان 9 دی نام‌گذاری کنند. من مخالفت کردم؛ چراکه آیت‌الله حق شناس از علمای سرشناس بوده و اعلام کردم که نام میدان دیگری را 9 دی بگذارید، نباید نام یک عالم برجسته را روی میدان گذاشته و بعد نام آن را تغییر دهید.
اعمال بینش سیاسی در آموزش و پرورش خیانت به مردم است
وی گفت: امروز در صحن علنی مجلس اعلام می‌کنم که من تحلیلگر و فعال سیاسی هستم؛ اما معتقدم که در آموزش و پرورش اعمال بینش سیاسی ظلم به این وزارتخانه و خیانت به امانت مردم است. در طول سوابق اجرایی‌ام نیز هیچگاه سلیقه سیاسی‌ام را دخالت ندادم و حتی تیم‌هایم نیز فراجناحی انتخاب شدند. نجفی در پایان گفت: امروز توقعی از شما ندارم که به من رای دهید، شما باید بر اساس حجت شرعی و وجدان خود نظر دهید. اگر رای بیاورم با قوت تمام و بدون منت در آموزش و پرورش خدمت می‌کنم و اگر هم رای نیاورم دستتان را می‌فشرم که این تکلیف را از دوش من برداشته‌اید؛ اما بدانید که آموزش و پرورش نیاز به قیام نظام دارد، یک وزیر فقط با کمک مجلس می‌تواند در آموزش و پرورش مفید و موثر باشد. اگر وزیر شوم سعی می‌کنم با مجلس تعامل داشته باشم؛ اگر هم رای ندهید، بازهم خدمت می‌کنم به نظام، چراکه خدمت به نظام منحصر به وزارت نیست و ما آماده‌ایم برای سوختن در نظام و جان خود را فدا کردن برای آن.
حاشیه‌های دفاع وزیر آموزش و پرورش در مجلس
در هنگام پاسخ نجفی در مورد شبهات مطرح شده درخصوص نقش او در فتنه 88، زاکانی نماینده تهران و عضو فراکسیون پایداری با صدای بلند اعتراض خود را نسبت به سخنان وی اعلام کرد. نجفی در هنگام صحبت‌های خود چندین بار حداد عادل را به عنوان شاهد گفته‌هایش قرار داد. او در گفته‌های خود مطرح کرده بود که حداد عادل معاونت پژوهشی او را در دوران وزارتش برعهده داشته است؛ بنابراین نمایندگان می‌توانند درخصوص اقداماتش در حوزه پژوهشی از او سوال کنند. همین موضوع باعث شد که تعدادی از نمایندگان دور حداد عادل جمع شده و با او گفت‌وگو کنند.
مخالفان: سوابق واعظی با وزارتخانه هماهنگی ندارد
پس از نجفی نوبت بررسی صلاحیت واعظی رسید.مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات معتقد بودند سوابق او با وزارت ارتباطات هماهنگی ندارد و وی برای فعالیت در این حوزه مناسب نیست. بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس به برخی برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد.
وی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات با بیان اینکه مخالفت من با وزیر پیشنهادی ارتباطات کارشناسی است و نه سیاسی، خطاب به واعظی گفت: شما به عنوان یک دیپلمات در مجامع بین‌المللی و کشور شناخته شده‌اید و شناختی که شما در دهه ۶۰ از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارید با امروز متفاوت است.
وی افزود: برنامه‌ای که واعظی برای وزارت ارتباطات ارائه کردند دارای نقاط ضعف است و امیدواریم که با این مخالفت‌ها، برنامه مورد تجدید نظر قرار گیرد.
نعمتی افزود: ضعف بعدی برنامه‌های شما این است که مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مکان پژوهشگر و به عنوان یک مجموعه پر پتانسیل و توانمند و قانونی از مجموعه وزارت ارتباطات جدا شده است، مجموعه‌ای که می‌تواند عصای دست شما باشد و به عنوان یک مبدا تحول در یکی از اساسی‌ترین وزارتخانه‌های زیربنایی کشور مد نظر قرار گیرد. شما در برنامه‌هایتان هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکردید، چرا که اگر قرار است تحولی در این وزارتخانه ایجاد شود، توجه به این مرکز پژوهش‌ها است.
زارعی: مواضع خود را در مورد حوادث 88 شفاف بیان کنید
علی‌اصغر زارعی، یک نماینده اصولگرای مجلس نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی ارتباطات، تخصصی در حوزه مربوط به این وزارتخانه ندارد و شخصیتی سیاسی است، گفت: آقای واعظی باید در مورد حوادث پس از انتخابات مواضع خود را شفاف‌تر بیان کند.
وی همچنین گفت: آقای واعظی از سال 58 تا 65 به مدت هفت سال در مخابرات بود، اما از سال 65 تا 92 که حدود 27 سال از آن می‌گذرد در مسائل روابط بین‌الملل و عرصه‌های ‌سیاسی فعالیت داشته است.
زارعی تصریح کرد: بنابراین تجربیات وی تا مقطع کارشناسی در زمینه مخابرات بوده و در مقاطع تکمیلی در زمینه علوم سیاسی فعالیت داشته است، بنابراین می‌خواهم نتیجه‌گیری کنم که تخصص وی برای مجموعه صنایع مخابرات با تحصیلاتش که در دوران قبل از انقلاب بوده است، کافی نیست. حتی وی آشنایی اولیه با مبانی کارآمد در عرصه مدیریت عالی این صنعت را ندارد.
موافقان: سابقه دیپلماتیک واعظی به توسعه وزارت ارتباطات کمک می‌کند
موافقان وزیر پیشنهادی معتقد بودند که سابقه دیپلماتیک وی نه تنها نقطه ضعف وی نیست، بلکه به توسعه وزارت ارتباطات کمک می‌کند.
غلامرضا کاتب، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی، به سوالات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تخصص، مدرک، برنامه توسعه روستاها و مناطق محروم و موضوع گسترش اپراتورهای تلفن همراه پاسخ گفت. وی افزود: آنچه در خصوص مباحث مربوط به این وزارتخانه از سوی همکار گرامی‌مان آقای نعمتی مطرح شد، چالش‌های جدی بود که در سنوات گذشته به طریق تغییرات پی‌در‌پی ساختاری و مدیریتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اتفاق افتاد و باعث شد امروز این وزارتخانه مظلوم واقع شود.
وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های این وزارتخانه برای توسعه در فضای کشور و تامین حقوق خود از منابع بین‌المللی این است که وزیر پیشنهادی باید هم تخصص در حوزه ارتباطات داشته و هم در حوزه دیپلماسی انسان متخصص و متبحری باشد.
وی گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات 10 سال سابقه اجرایی در وزارت مخابرات سابق را دارد و آیا این میزان سابقه در یک وزارتخانه برای کسی که می‌خواهد وزیر شود، کافی نیست؟ آقای واعظی از طرفی در رشته‌های الکترونیک و مخابرات و روابط بین‌الملل مدرک گرفته است که هر دوی این تخصص‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه وزیر هر وزارتخانه دو ماموریت شامل تخصص برای اداره وزارتخانه و توان همگامی و هماهنگی در هیات دولت را نیاز دارد، یادآور شد: قطعا فردی که سوابق دیپلماتیک دارد می‌تواند به توسعه وزارت ارتباطات در کشور کمک کند.
انطباق برنامه واعظی با برنامه توسعه پنجم
باقر حسینی نماینده زابل در مجلس نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات به نقاط قوت برنامه‌های واعظی اشاره کرد و گفت: اگر توجه کنید در صفحه 7 و 8 نظر کارشناسی در مورد برنامه‌های دکتر واعظی خواهید دید برنامه‌های وی منطبق و در راستای برنامه پنج‌ساله است که این از مهم‌ترین نقاط قوت برنامه‌های وی محسوب می‌شود. وی ادامه داد: واعظی دوره کارشناسی برق و همچنین کارشناسی ارشد را در دوره الکترونیک به اتمام رسانده و بعدها به خانواده مخابرات پیوسته است. معاون مخابراتی پست و تلگراف و تلفن بوده که در مدت حضورش تاثیرات مثبتی را در مخابرات ایجاد کرده است. وی حضور واعظی را در وزارت خارجه برای احراز سمت وزارت ارتباطات مثبت ارزیابی کرد و گفت: تجربه ایشان فرصتی است برای دفاع از حقوق کشور و استفاده از این تجربیات در جهت افزایش تعامل بین‌المللی و ارتقاء جایگاه کشور در زمینه فناوری است.
واعظی با خصوصی‌سازی موافقم
محمود واعظی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز در دفاع از خود با بیان اینکه برنامه بنده در چهار محور قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بنده با واسپاری و خصوصی‌سازی موافق هستم.
وی‌ گفت: توسعه ICT منجر به ارائه انواع خدمات ارزش افزوده و ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، کاهش بوروکراسی و رفت و آمدهای زائد شهری و بین شهری و بهبود شاخص‌های محیط زیستی و رفاه عام جوامع و مردم شده و همچنین سبب خلق کسب‌و‌کارهای نوین، ایجاد اشتغال گسترده دانش‌ پایه، ارتقای نظام نوآوری و مدیریت دانش و علوم و افزایش دانش علوم اجتماعی می‌شود.
وی ادامه داد:‌ در جهان امروز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی سنجش میزان رشد و توسعه‌یافتگی کشورها تلقی می‌شود.
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه خود را به چهار بخش تقسیم‌بندی کرده است، اظهار کرد: ما بنا داریم اعمال حاکمیت ملی و حفاظت از حقوق شهروندان و پاسخگویی به مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم. فضای رقابتی را در لایه‌های دسترسی شبکه تلفن‌های ثابت تقویت کنیم و از سوی دیگر حضور فعال و موثری در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشیم.
واعظی خاطرنشان کرد: ارتقا و تدوین و تنظیم نظام‌نامه حاکم بر فضای کسب و کار و تبیین روابط بین ارائه‌دهندگان خدمات با مردم، ایجاد توازن خدمات در حوزه ملی بر اساس توجه ویژه به مناطق محروم مرزی و روستایی با بکارگیری حداکثری ظرفیت‌ها و امکانات موجود از محورهای برنامه‌های بنده است.
وی با اشاره به محور دوم برنامه‌های خود، اظهار کرد: تکمیل و توسعه زیرساخت و شبکه، تامین زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و افزایش پهنای باند اینترنتی، توسعه متوازن شبکه و افزایش ترافیک برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز به صورت ایمن و پایدار و با کیفیت مطلوب، تدوین برنامه‌ای جامع و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ایجاد شبکه ملی اطلاعات و پیاده‌سازی دولت الکترونیک، توسعه شبکه‌های مرزی و اتصال به شبکه‌های کشورهای مجاور به عنوان ترانزیت و تبدیل شدن ایران به هاب منطقه از دیگر محورهای برنامه اینجانب است. وی در ادامه به پرسش‌هایی که از او شده بود پاسخ داد و اظهار کرد: سوالی در خصوص جدایی بنده از مخابرات در این مدت مطرح شد، با توجه به اینکه تخصص اصلی و تحصیلی بنده مخابرات و الکترونیک بود همواره در دورانی که در کار سیاست خارجی بودم از هر فرصتی استفاده کرده و از تخصص خود دور نیفتادم و این کار با مطالعه مقالات مختلف صورت می‌گرفت و در عمل با آخرین تحولات صورت گرفته همراه بودم.
واعظی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تجربه‌ای که بنده در مخابرات داشتم بسیار من را علاقه‌مند کرد که با این تخصص پیش روم و اتفاقا با تغییر نسلی که در این حوزه اتفاق می‌افتاد همراه بوده و مرتب آن را رصد می‌کردم.
وی همچنین با بیان اینکه باید در سطح وزارت مدیریت کلان اجرا شود، گفت: کمتر وزارتخانه‌ای در ایران و دنیا پیدا می‌شود وزیری داشته باشد که به تمام تخصص‌های آن وزارتخانه اشراف داشته باشد.

حاشیه‌های جلسه دیروز/ پسر روحانی در صحن علنی مجلس
پس از آنکه روحانی با ساعتی تاخیر وارد جلسه علنی مجلس شد، نمایندگان از گوشه و کنار صحن به سمت وی آمدند و ازدحام زیادی اطراف او ایجاد شد، به طوری که علی لاریجانی رییس مجلس گفت: من نگران جان آقای رییس‌جمهور هستم بگذارید ایشان هوا بخورند.
در حین سخنرانی مخالفان و موافقان علوی نیز دو مخالف هر دو برای روبوسی به سمت وی رفتند و پس از سخنرانی و دفاع علوی از خودش نیز چندین تن از نمایندگان با او روبوسی کردند، که علی لاریجانی در واکنش به این موضوع با مزاح گفت: علوی آن‌چنان هم بوسیدنی نیست و یک بار دیگر به نمایندگان گفت سلیقه هم خوب چیزی هست.
حضور پسر روحانی در صحن علنی مجلس آن هم در جایگاه میهمانان از نکات جالب جلسه علنی روز گذشته بود. او که بسیار آرام در جایگاه میهمانان نشسته بود بسیار تلاش کرد تا هویتش مشخص نشود، اما بالاخره برخی افراد توانستند او را شناسایی کنند.به گزارش «ایسنا»، معصومه ابتکار نیز در واکنش به برخی مخالفت‌های نمایندگان در مجلس با وزیر پیشنهادی نجفی که از وی نام برده شده بود، گفت: «م. ا» من هستم.
وی با اشاره به برخی اظهارات نمایندگان برای اقدام وی و نجفی برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات گفت: اقدامات ما بر اساس مصوبه شورا در تاریخ ۲۵ مرداد ۸۸ بوده است و ما در راستای اقدامی انسان دوستانه برای پیگیری خانواده آسیب دیدگان آن حوادث اقداماتی را انجام دادیم و خدا را برای انجام این اقدامات شکر می‌کنیم.

نوبت دفاع مردان روحانی

نوبت دفاع مردان روحانی

نوبت دفاع مردان روحانی

نوبت دفاع مردان روحانی