دنیای اقتصاد - قرائت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم در صحن علنی مجلس، چندی است محل چالش میان نمایندگان مجلس شده است، یک سو نمایندگان مخالف این گزارش هستند که نسبت به اصل گزارش انتقاد دارند و ضمن آنکه نتایج آن را قبول ندارند، این نتایج را جفا به انقلاب دانستند و از سوی دیگر، نمایندگانی که معتقدند نتایج گزارش مستند است و نباید علیه آن جوسازی کرد. هیات‌رییسه مجلس اما پس از این چالش‌ها، تصمیم گرفته است گزارش را در صحن علنی مجلس قرائت کند، اما بدون ذکر اسامی. عبدالرضا مصری عضو هیات‌رییسه مجلس ضمن اعلام این موضوع می‌گوید که قرائت اسامی مهم نیست، مهم این است که جلوی این اقدامات خودسرانه در آینده گرفته شود. می‌خواهیم جلوی اقدامات خودسرانه را بگیریم

عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رییسه مجلس، با اشاره به قرائت گزارش حادثه قم در جلسات این هفته مجلس، گفت: مجلس قصد دارد با قرائت گزارش حادثه قم در صحن علنی از اقدامات خودسرانه در آینده جلوگیری کند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: گزارش در صحن علنی قرائت می‌شود، البته معمولا اسامی که در گزارش ذکر شده است، در صحن علنی قرائت نخواهد شد. مصری اظهار کرد: قرائت اسامی مهم نیست، مهم این است که جلوی این‌گونه اقدامات گرفته شود.

محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس نیز در گفت‌وگو با سایت خانه ملت، با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه ۲۲بهمن قم مستند به اسناد و مدارک است، تصریح کرد: نباید علیه قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس، جوسازی کرد. وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی که به اسم حزب اللهی گری و دین انجام می‌شود، خدشه به نظام می‌زند، گفت: آنهایی که حزب اللهی‌ترین افراد هستند، باید بیشترین تبعیت را از مقام معظم رهبری داشته باشند.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با اشاره به اینکه گزارش این حادثه در صورت تایید مجلس به قوه قضائیه ارسال می‌شود، تصریح کرد: آقایان می‌دانند اگر این گزارش به قوه قضائیه برود، پای آنها گیر است؛ بنابراین تشکیک می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با سایت خانه ملت، درباره تلاش معدودی از افراد برای غیرمستند جلوه دادن این گزارش، تصریح کرد: حتما این گزارش، منافع عده‌ای را به خطر می‌اندازد و چهره پشت پرده آنها افشا می‌شود. وی گفت: مثلا عده‌ای می‌گویند این گزارش برخی نهادها و افراد را تضعیف کرده و پشت تابلوی اینها پنهان می‌شوند؛ در حالی که این گزارش نه تنها هیچ کدام از این مجموعه‌ها را تضعیف نکرده، بلکه ضمن معرفی افراد خاطی آنها، باعث تقویت‌شان شده است.