ایسنا نوشت: فرمانده ناجا با بیان ناگفته‌هایی از ماجرای کهریزک و اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در آن ایام درباره استعفای وی گفت: با حضور در منزل جانباختگان کهریزک از تمام آنان عذرخواهی کردم.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ماجرای کهریزک و اظهاراتی که در آن ایام برخی از نمایندگان مجلس نظیر آقایان مطهری، توکلی، کاتوزیان و ... از استعفای فرمانده نیروی انتظامی مطرح می‌کردند نیز گفت: آقای توکلی از دوستان قدیمی ماست و حُسنی که دارد این است که دوست و رفیق هم در چنین مواردی سرش نمی‌شود. وی ادامه داد: در آن زمان در دیدارهایی که با آقای کاتوزیان، توکلی و ... داشتم، اظهاراتی را مطرح کردیم که در یکی از این دیدارها در مرکز تحقیقات به آقای توکلی نامه‌های مختلفی را نشان دادم که در آن گزارش‌هایی را با دست‌خط خودم از ماجرای کهریزک به مقام معظم رهبری نوشته بودم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در ماجرای کهریزک با تعویض جایگاه موضوع اصلی و فرعی، افرادی که فتنه را به راه انداخته بودند، مطالبه‌گر شده و ما بدهکار شده بودیم، اظهار کرد: خدمت حضرت آقا نیز عرض کردم که اگر فکر می‌کنند با برکناری من، این موضوع ختم می‌شود، من را برکنار کنند تا این غائله بخوابد و مطمئن باشند که من دلگیر نخواهم شد.احمدی‌مقدم با اشاره به حضورش در منزل جانباختگان کهریزک نیز گفت: من به منزل کسانی که جان خود را در کهریزک از دست داده بودند، رفته و حقایقی را با آنان مطرح کردم که همین حقایق سبب شد که آنان امروز مطالبات خود را این گونه پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: به خانواده جانباختگان کهریزک گفتم هر کاری که بخواهند من انجام می‌دهم، جز اینکه فرزندانشان را به آنان بازگردانم، چرا که چنین کاری را نمی‌توانستم، انجام بدهم.