قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رای دادند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فضایی که همه سلایق سیاسی و فرهنگی در انتخابات ۲۴ خرداد نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ دینی اعتدال رای دادند و با انتخاب آنها، عدالت در کشور نهادینه شد. به ‌گزارش «ایلنا»، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان اقشار مختلف فرهنگی و دانشگاهی مازندران، عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جلوی رشد آگاهی مردم را بگیرد. آنچه در این فضا ملت‌ها را نجات می‌دهد، ارتقای فهم عمومی و شناخت عمیق عوامل تحولات سیاسی و اجتماعی است.

وی، دروغ، ریاکاری، خُلف‌ وعده، دشمن‌تراشی، ایجاد فضای امنیتی، ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی مانند: تورم، گرانی و بیکاری را نتیجه دوری از اعتدال دانست و گفت: با انتخاب میانه‌روی اسلامی توسط مسوولان، مردم به‌صورت طبیعی مسائل را در دست می‌گیرند که مصداق کامل استفاده از خردجمعی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشانه‌های علاقه‌مندی کشورهای منطقه برای ایجاد مجدد ارتباط با جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌کارگیری عقلانیت دیپلماتیک، اصلی مهم در سیاست خارجی است و تاکنون دولت نشان داده که تمام برنامه‌ها در راستای منافع ملی و رعایت اصل احترام متقابل است.