نهاوندیان تاکید کرد: تشریفات ریاست‌جمهوری در راستای شرف ملت

دنیای اقتصاد- مراسم تودیع و معارفه وزرا، سرپرستان و مدیران سازمان‌ها یکی پس از دیگری برگزار می‌شود تا مردان اعتدال هرکدام با گزینش و انتخاب رییس دولت یازدهم یا نمایندگان او در هیات دولت به ساختمان‌های اجاره‌ای خود بروند و دست به کار اقدامات تازه شوند. در تازه‌ترین انتصابات محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور با صدور حکمی «ولی الله مبینی» را به عنوان سرپرست تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری برگزید. از سوی دیگراعضای هیات دولت تدبیر و امید اعضای جدید کمیسیون دائمی دولت را انتخاب کردند. بر این اساس، کمیسیون‌های دائمی هیات دولت شامل؛کمیسیون اقتصاد، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، کمیسیون لوایح، کمیسیون سیاسی - دفاعی و کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری تشکیل خواهند شد. این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

محمد نهاوندیان در آیین تودیع «مهدی آشتیانی» و معرفی «ولی الله مبینی» به عنوان سرپرست مراسم و تشریفات دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه تداوم و تکامل در کنار هم می‌تواند باعث پیشرفت کشور شود، خاطر نشان کرد: رییس‌جمهور عهده‌دار اصلی پیشبرد کشور در مسیر اهداف بلند انقلاب و اجرای قانون اساسی بوده و ارتباط و پیوند آن با ملت اصلی‌ترین کاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: رییس‌جمهور به عنوان نماد ملت در مناسبات بین‌المللی نیز باید همه عزت، صلابت، متانت و ظرافت فرهنگ این ملت را در تماس با دیگران در عرصه بین‌المللی تجلی دهد که اجتماع این دو نکته در کنار هم بسیار مهم بوده و حکمت و نیاز به کاری هنرمندانه دارد. نهاوندیان گفت: تشریفات ریاست‌جمهوری باید در راستای شرف ملت تجلی یابد و به روایت و تفسیر جمهوری اسلامی به پیوند با مردم، اخلاق و آداب اسلامی اهمیت دهد که تعریف این ظرافت‌ها کار حکیمانه و ظریفی است .

نهاوندیان با اشاره به اینکه بنای کار دولت یازدهم تداوم کار شایسته انجام شده تاکنون است، تصریح کرد: یکی از وجوه ممیزه کار دولت یازدهم ایجاد هماهنگی در نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر رییس‌جمهور است تا اداره این خانواده با هماهنگی انجام شود و در این مسیر ناهماهنگی از هیچ کس پذیرفته نیست.

همچنین حسن روحانی با صدور حکمی، عبدالرضا رحمانی فضلی را به سمت دبیرکلی ستاد مبارزه با مواد مخدر گماشت. در حکم رحمانی فضلی آمده است که براساس ماده ۳۳ اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر به مراتب تعهد، تجربه و مدیریت موفق اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان «دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر» برمی‌گزینم. طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سید ابوالحسن فیروزآبادی به عنوان قائم‌مقام وزارتخانه منصوب شد. فیروز آبادی از مدیران ارشد شستا بوده و پیش از این در دولت دهم گزینه مورد نظر برای مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) به حساب می‌آمده است.