مسوول دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه در عرصه اقتصادی آموزش و پرورش باید اقدام اساسی شود، گفت: وضع معیشتی معلمان باید در نگاه جدید و ابتکاری به درجه کفایت برسد که مناعت طبع و عزت معلمان را ضمانت کند و شاید لازم باشد در این رابطه طرحی نو در انداخته شود که لازمه آن مشارکت بیشتر مردم است. به گزارش «ایسنا»، محمد نهاوندیان در مراسم معارفه دکتر علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توفیق شد در آموزش و پرورش یعنی نقطه آغاز هر حرکت اصلاحی در جامعه و چشمه جوشان انقلاب حضور یابم، اظهار کرد: افتخارمان به معلم بودنمان است؛ چون معلمی معماری جامعه است و بر اساس کلام علوی هر مسوولی اول باید معلم باشد، سپس مسوولیت بپذیرد.

مسوول دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه معلمان و مسوولان آموزش و پرورش موظف هستند عقلانیت در تصمیم را در شخصیت آحاد جامعه نهادینه کنند، گفت: روحانی با کدام جمع صمیمی‌تر و کاربردی‌تر می‌تواند در موضوع عقلانیت سخن بگوید بهتر از معلمان و مسوولان آموزش و پرورش؟

وی با اشاره به اینکه اخلاق سیاسی تضادگرانه که بر ما تحمیل شد، باید از مدارس به طور ریشه‌ای اصلاح شود، افزود: یاد گرفتن تدبیر از مدارس آغاز می‌شود