مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از اضافه نشدن اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در دو سال گذشته خبر داد و گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران و حومه در حال حاضر ۷/۵ سال است، این درحالی است که براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید عمر ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۲ به ۵ سال برسد. پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اظهار کرد: در سال ۹۰ و ۹۱ تنها شاهد ورود اتوبوس‌های دوکابین که توسط شهرداری تهران خریداری شده‌اند به ناوگان بودیم؛ اما از سوی دولت هیچ اتوبوسی دریافت نکردیم.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهر تهران عمر بیش از ۸ سال دارند که براساس مصوبات قانونی فرسوده محسوب می‌شوند و باید از رده خارج شوند اما متاسفانه طی دو سال گذشته اتوبوس جدید جهت نوسازی ناوگان و خروج اتوبوس‌های فرسوده به شهر تهران واگذار نشده است که امیدواریم در سال ۹۲ شاهد چنین روندی نباشیم و اتوبوس‌های جدید و مورد نیاز به تهران واگذار شود.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوسرانی ۷/۵ سال است و باید براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، امسال به ۵ سال کاهش یابد تصریح کرد: براساس طرح جامع باید تعداد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به ۱۱ هزار خودرو افزایش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم که دولت همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد و اتوبوس‌های جدیدی را در اختیارمان قرار دهد. او افزود: مدیریت شهری تاکید دارد که به موازات توسعه و افزایش تعداد ناوگان، کیفیت اتوبوس‌ها و خدمات رسانی نیز ارتقا یابد تا اتوبوسرانی به سیستمی مورد قبول و مورد توجه شهروندان تبدیل شود.