14 کشته در تصادف اتوبوس و کامیون

فرمانده پلیس‌راه کشور از تشکیل تیم ویژه برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور اهواز- اصفهان خبرداد و گفت: حال سه مصدوم این حادثه وخیم است. وی با اشاره به اینکه اتوبوس VIP گنجایش ۲۷ سرنشین را داشته است، آمار مبنی بر حضور ۴۰ سرنشین در اتوبوس را رد کرد و افزود: براساس صورت وضعیت شرکت مسافربری مربوطه، این اتوبوس در زمان حرکت ۱۱ مسافر داشته که در پی این حادثه ۱۱ سرنشین و دو سرنشین کامیون در صحنه کشته و پنج سرنشین دیگر اتوبوس -که به نظر می‌رسد در مسیر سوار شده‌ بودند، مجروح شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از این افراد در بیمارستان فوت کرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این اتوبوس تعدادی مسافر نیز در بین راه سوار کرده، گفت: بر اساس آمارهای قطعی اعلام شده در این حادثه ۱۴ تن کشته و چهار تن در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی این حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام می‌شود، گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتوبوس پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته است. به گفته یکی از شاهدان عینی آتش‌سوزی به گونه‌ای بود که اتوبوس به آهن‌پاره‌ای تبدیل شد.

فرمانده پلیس راه همچنین در ادامه گفت: به جهت بررسی تخلفات احتمالی شرکت رویال سفر اهواز و هماهنگی با سازمان راهداری استان خوزستان، این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. به گفته مهماندار، حال مصدومان این حادثه وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری (ICU) هستند.