احمدی‌نژاد: از همزمانی دو انتخابات خوشحال نیستم

انتخابات شوراهای شهر و روستا نباید تحت‌الشعاع انتخابات دیگر از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بگیرد. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در همایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور تعدادی از اعضای شوراهای شهر و روستای استان تهران در وزارت کشور برگزار شد در بخشی از سخنان خود گفت: من از اینکه برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا با انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده خوشحال نیستم. آمدند و گفتند که این دو انتخابات را با هم یکی کنید تا هزینه‌ها کمتر شود، ولی با توجه به چیزی که تصویب شده ما مجبوریم دو برابر قبل هزینه کنیم و در واقع یک حرفی زده شد ولی ضد آن شد.

وی تصریح کرد: این انتخابات باید جدا باشد تا با حفظ استقلال، شاهد یک انتخابات پرشور در این حوزه باشیم و فرصت باشد تا حرف‌ها زده و اندیشه‌ها مطرح شود؛ ولی اکنون این دو انتخابات با یکدیگر برگزار می‌شود و دولت باید تمام توان خود را بسیج کند تا انتخابات به نحو احسن برگزار شود. وی با بیان اینکه «چقدر خوب است که در انتخابات شوراها صددرصد واجدین شرایط شرکت کنند و همه حضور داشته باشند» گفت: ما باید از شوراها مراقبت کنیم تا در مسیر درست حرکت کنند و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

انجام بعضی پروژه ها با ۵ برابر قیمت

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «بعضی اوقات یک نظارت موثر هزینه‌ها را به نصف کاهش می‌دهد» ادامه داد:‌ در ایران و حتی در همین تهران بعضی وقت‌ها پروژه‌هایی انجام می‌شود با پنج برابر قیمت که اگر نظارت صورت بگیرد پنج تا پروژه مثل آن را می‌شود با همان قیمت انجام داد.