دنیای‌اقتصاد- خبر خبرگزاری رویترز که روز چهارشنبه هفته گذشته در رسانه‌های خارجی منعکس شده بود، مبنی بر دستگیری یک دیپلمات ایرانی (باقر اسدی ) در تهران در ماه مارس سال‌جاری میلادی، توسط وزیر امور خارجه به تایید رسید. علی‌اکبر صالحی در اظهاراتی که صحت این خبر را تایید می‌کرد، گفت که امیدواریم سوءتفاهم درباره آقای اسدی که از کارکنان خوشنام و با سابقه وزارت خارجه هستند، هرچه سریع‌تر رفع شده و ایشان آزاد شوند. روز چهارشنبه هفته گذشته، خبرگزاری رویترز در گزارشی، خبر داده بود که باقر اسدی، دیپلمات ارشد ایرانی، در ماه مارس (اسفندماه گذشته) در تهران بازداشت شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از منبع خبر خود، ادعا کرده بود که بازداشت باقر اسدی با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران مرتبط بوده است و اضافه کرده بود که او در زمان خدمت در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، ماموریتی را در زمینه بررسی ارتباط این سازمان و جامعه مدنی بر عهده داشته است.

این خبر همزمان هم از سوی یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه و البته وزیر امور خارجه تایید شد. هر چند روابط عمومی نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در بیانیه‌ای اشتغال وی به عنوان دیپلمات در سازمان ملل را تکذیب و تاکید کرده است: «هیچ یک از دیپلمات‌ها یا کارکنان شاغل در این نمایندگی بازداشت نشده‌اند و معرفی فرد مذکور به‌عنوان یکی از دیپلمات‌های شاغل در این نمایندگی توسط برخی رسانه‌های خارجی صحت ندارد.»

وزیر امور خارجه اما در حاشیه رونمایی از چند کتاب جدیدالانتشار وزارت خارجه در محل نمایشگاه تهران، درباره دستگیری باقر اسدی گفت: باعث تاسف است که در مورد جناب آقای باقر اسدی به عنوان یکی از کارشناسان بسیار زبده و ارزشی وزارت خارجه که پیشینه خوبی دارند و ما جز تلاش برای تامین منافع کشور از ایشان چیزی ندیده‌ایم، سوءتفاهمی پیش آمده است که امیدواریم این سوءتفاهم برطرف شود.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: هر نهادی در جمهوری اسلامی ایران مسوولیت خود را دارد، یکی از نهادهای محترم کشور، یک مساله‌ای را بیان کردند که امیدواریم این امر صحت نداشته باشد و یک سوءتفاهم باشد. ما آقای باقر اسدی را با توجه به شناختی که از او داریم، انسانی متدین، عامل به احکام و از خانواده بسیار شریف و از کارمندان خوشنام و با سوابق بسیار درخشان می‌دانیم و ان‌شاءالله این سوءتفاهم برطرف خواهد شد و شاهد آزادی ایشان به لطف الهی خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی البته یاد آور شد که علت بازداشت اسدی انتخاباتی نبوده است.