فیلیپ راث در صدر گمانه‌زنی‌ها
نگاه سوم- در حالی که امروز قرار است برنده نوبل ادبی در سال 2007 از سوی آکادمی سوئد معرفی شود اما از دوروز پیش رایزنی‌ها آغاز شده‌است و ‌سایت‌ها و پایگاه‌های خبری کاندیدای مورد علاقه خود را به عنوان برنده نوبل ادبی معرفی می‌کنند.

از فیلیپ‌راث به عنوان بخت‌اول جایزه نوبل ادبی نام برده می‌شود
در بین نامزدها اسم کلاودیو ماگریس، کارلوس فوئنتس، فیلیپ راث، آموس اُز، آدونیس، ماریو بارگاس یوسا و لث موری بیشتر به چشم می‌خورد.
پایگاه اطلاع‌رسانی بلومبرگ اعلام کرد آکادمی سوئد جایزه ۵۳/۱میلیون دلاری خود را در سال ۲۰۰۷ به «فیلیپ راث» اعطا خواهد کرد. این پایگاه در یادداشتی نوشته است که اگر داوران آکادمی سوئد واقع‌بینانه داوری کنند برنده امسال باید «فیلیپ راث» نویسنده آمریکایی باشد.خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره برندگان احتمالی امسال از سه نفر نویسنده و شاعر یاد کرد و نوشت احتمالاً برندگان نوبل ادبی امسال یکی ازاین سه نفر هستند، یعنی «کلاودیو ماگریس» نویسنده ایتالیایی، «لس موری» شاعر استرالیایی و «فیلیپ راث» نویسنده آمریکایی.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی درباره برندگان احتمالی امسال نوشت که «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پروئی، «کارلوس فوئنتس» نویسنده مکزیکی، «آموس اُز» نویسنده اسرائیلی، «فیلیپ راث» نویسنده آمریکایی شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.
خبرگزاری رویتر هم درباره نامزدها و برندگان احتمالی این جایزه در گزارشی نوشت که چند چهره جدید در بین کسانی که احتمال برنده شدن آن‌ها هست به چشم می‌خورد. این خبرگزاری از «کلاودیو ماگریس» نویسنده ایتالیائی، «لس موری» شاعر استرالیایی و «فیلیپ راث» نویسنده آمریکایی به عنوان چند چهره جدید نام برده است.
اگر چه نام «فیلیپ راث» در بین همه این گمانه‌زنی‌ها بیش‌از سایرین به چشم می‌خورد ولی واقعیت این است که تمام این حدس‌ها در حد ظن و گمان است و تا لحظه آخر اعلام رای با هیچ اطمینان نمی‌توان گفت که برنده امسال چه کسی است.جایزه نوبل گران‌ترین جایزه ادبی به مبلغ بیش از 5/1میلیون دلار سالانه به یک نویسنده یا شاعر مطرح جهان اعطا می‌شود. اما اعطای نوبل ادبی با حواشی و بحث‌هایی همراه بوده است. بسیاری از منتقدین معتقدند که این جایزه عادلانه اعطا نمی‌شود چون بسیاری از سرشناس‌ترین نویسندگان جهان آن را دریافت نکرده‌اند.