رییس اداره ایدز وزارت بهداشت اعلام کرد: موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس ایدز در ایران تا ابتدای مهر امسال به ۱۶‌هزار و ۹۰ نفر رسید. ۱۵‌هزار و ۱۵۰ نفر‌ از این بیماران مرد هستند. عباس صداقت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با ارائه آخرین گزارش آماری موارد ابتلا به ایدز در ایران‌،‌ افزود: بر‌اساس آخرین آمار موجود تعداد موارد مبتلا به ویروس ایدز در کشور طی ۳ ماه گذشته از ۱۵هزار و ۵۵۷ نفر به ۱۶‌هزار و ۹۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد:‌ از سال ۶۵ که نخستین مورد ایدز در کشور شناسایی شده است تاکنون ۲‌هزار و ۱۲۱ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد نیز ۲‌هزار و ۳۹ نفر مرد و ۸۲ نفر زن بوده‌اند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: هنوز اعتیاد تزریقی با ۷/۶۶‌درصد عامل اول انتقال ویروس ایدز در ایران است و پس از آن،‌ انتقال ویروس از طریق آمیزش جنسی با ۵/۷‌درصد‌، خون و فرآورده‌های خونی با ۵/۱‌درصد موارد و انتقال ویروس از مادر به جنین با ۵/۰‌درصد در رده‌های بعدی قرار دارند، ‌البته ۷/۲۳‌درصد موارد هنوز عامل ناشناخته دارند که به نظر می‌رسد عامل انتقال جنسی بیش از بقیه عوامل د‌ر بین این گروه مطرح است.