هیات کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی اولی هاینونن معاون امور پادمان‌های این آژانس، در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه وارد تهران شد. علی‌اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دایمی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: این هیات برای انجام مذاکرات کارشناسی مربوط به اجرای تفاهمنامه بین آژانس و ایران، به تهران آمده است.

سلطانیه تصریح کرد: مذاکرات مقام‌های ایران و هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از صبح سه‌شنبه آغاز شد، صرفا در زمینه مسایل کارشناسی و تخصصی است. وی افزود: سفر این هیات، دو تا سه روز طول خواهد کشید. مذاکرات ایران و آژانس پیرامون سانتریفیوژهای P۱ و P۲ به ریاست جواد وعیدی و اولی هاینونن معاونان لاریجانی و البرادعی دقایقی پیش در شورای عالی امنیت ملی آغاز شد.

محمد سعیدی، معاون سازمان انرژی اتمی، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برخی مقامات وزارت امور خارجه نیز در این نشست حضور دارند. این مذاکرات در محل شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و تاکنون هیچ خبری از کم‌و‌کیف آن منتشر نشده است.پیش از این مذاکراتی در سطح کارشناسی در دوم و سوم مهرماه در تهران انجام شد و خبری از جزییات آن منتشر نشد. نشست کنونی وعیدی و هاینونن در ادامه مذاکرات کارشاسان برگزار می‌شود.