نگاه سوم- هنوز پنج ماه از تخریب آثار مسعود عربشاهی، زباله فرض شدن دیوار نگاره‌های عربشاهی، جای گرفتن حاصل نخستین سمپوزیوم چوب ایران در کنج کارگاه هنرمندان و تجمع هفت مجسمه‌ساز مقابل سازمان زیباسازی نمی‌گذرد که برترین اثر بینال مجسمه تهران از سفارت ایران در فرانسه به دور انداخته شد. این مجسمه هفت متری اثر کامبیز شریف بود پس از تخریب سفارت ایران به دور انداخته شد. صادق خرازی سفیر وقت دولت ایران در فرانسه چهار سال پیش با موزه هنرهای معاصر تهران مکاتبه کرده و در پی آن مجسمه «روی» که برترین اثر دوسالانه مجسمه ایران شناخته شده بود به سفارت ایران در فرانسه منتقل کرد.

اما شریف‌ سازنده این اثر در یکی از تماس‌های خود با سفارت ایران در فرانسه متوجه شد که حدودا یکسال پیش در اثر سقوط این مجسمه شکسته و مانند یک شی مخروبه خارج از محل ساختمان منتقل شده است. وی گفت: این مجسمه را سال ۱۳۸۱ در محل سفارت ایران در این کشور نصب کرده و در پی توافق و قرارداد، مقرر شده بود سفارت یاد شده از اثر نگهداری و مراقبت کند.

وی با بیان اینکه اصل مجسمه به سفارت ایران در فرانسه هدیه داده شده بود، عنوان کرد که همان سال یک هزار یورو برای نصب پنج روزه «رویش» پرداخته شد. این مجسمه‌ساز با ابراز گلایه از اینکه یکی از مسوولان سفارت ایران در فرانسه، در این باره به او گفته است که کارمندان سفارت اهل هنر نیستند گفت: گلوخانه‌های آن شهر در پاریس نیست؟! این شهر که مهد هنر دنیا به شمار می‌رود.