جشن خانه موسیقی به مناسبت هشتمین سال تاسیس این خانه روز دوشبه ۲۳ مهرماه ساعت ۱۹ با حضور هنرمندان موسیقی در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل خانه موسیقی با اعلام این خبر در نشست مطبوعاتی که صبح روز گذشته در محل خانه موسیقی برگزار شد گفت: از سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم به بخشی از برنامه‌های خود جامه عمل بپوشانیم، خوشبختانه در برگزاری کنسرت‌های نیم سال اول سال‌جاری همانطور که شاهد بودید حضور چشمگیر هنرمندان موسیقی را داشتیم و قرار است در جشن خانه موسیقی نیز شاهد حضور هنرمندان در فضایی صمیمی‌و دوستانه باشیم.

حمیدرضا نوربخش در ادامه به دلایل برگزاری این جشن در تالار بزرگ وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: تجربه برگزاری جشن سال گذشته خانه موسیقی در تالار وحدت نشان داد که این سالن پاسخگوی نیاز مخاطب نخواهد بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم در فضایی بزرگ‌تر هشتمین جشن خانه موسیقی را برگزار کنیم.مدیرعامل خانه موسیقی درخصوص کم و کیف برگزاری این جشن گفت: در این دوره اجراهای متفاوتی از گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و کلاسیک از هنرمندان برجسته عضو خانه موسیقی خواهیم داشت، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با نمایش دو فیلم کوتاه مروری بر فعالیت‌های خانه موسیقی از آغاز تاکنون داشته باشیم و پس از آن گروه موسیقی محلی از سیستان و بلوچستان به سرپرستی «ماشاا... بامری» و هنرنمایی» شیر محمد اسپندار «اجرای برنامه دارند، گروه موسیقی کامکارها نیز برنامه‌ای ویژه برای این جشن در نظر گرفته است و در ادامه هم شاهد اجرای حسین علیزاده در بخش تکنوازی خواهیم بود و کنسرت گروه موسیقی زهی پارسیان نیز پایان بخش این قسمت است.

وی افزود: بخش دیگر برنامه به تقدیر و سپاس از هنرمندان موسیقی اختصاص دارد و قرار است از پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور و گروه موسیقی کامکارها به سرپرستی هوشنگ کامکار تقدیرشود.

عضو هیات‌مدیره خانه در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که قصد داشتیم در این دوره از جشن خانه موسیقی به آن برسیم انتخاب بهترین آثار تولید شده موسیقی در یک سال گذشته بود و به بهترین‌ها در هر بخش جوایزی اهدا شود که متاسفانه به دلیل تراکم برنامه‌های خانه موسیقی در این دوره از برگزاری جشن خانه موسیقی به این امر مهم دست نیافتیم.

مدیرعامل خانه موسیقی درباره چگونگی فروش بلیت جشن خانه موسیقی به خبرنگار مهر گفت: خانه موسیقی به عنوان یک نهاد صنفی و خصوصی بودجه کافی برای هزینه‌های این چنینی ندارد بنابراین مقرر شد به غیراز هنرمندان و اعضای خانه موسیقی که با کارت مهمان وارد می‌شوند، برای تمام کسانی که علاقه‌مند هستند در این جشن حضورداشته باشند بلیت ده‌هزار تومانی فروخته شود.