وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: مرحله اول واگذاری زمین‌های مربوط به ساخت ۱۶‌هزار واحد مسکونی در استان تهران پایان مهر ماه انجام می‌شود.

محمد سعیدی‌کیا به ایسنا، اظهار کرد: زمین‌های مربوط به ساخت حداقل ۵۰‌هزار واحد مسکونی در تعدادی از شهرک‌های جدید کل کشور در پایان مهرماه یک جا واگذار می‌شود. وی افزود: به دلیل اینکه قصد داریم این واگذاری‌ها در بعضی از کلان شهرها از جمله تهران، تبریز و اصفهان به صورت یک جا صورت پذیرد، عملیات با کمی تاخیر در پایان مهر انجام می‌شود. سعیدی‌کیا با بیان اینکه سهمیه استان تهران از ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در حدود ۲۳۰‌هزار واحد است، تصریح کرد: نیمی از این رقم مربوط به شهرهای جدید خواهد بود که اولین مرحله واگذاری، زمین مربوط به ساخت ۵۰‌هزار واحد مسکونی در مهرماه و بقیه آن به تدریج هر ماه تا پایان سال واگذار می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به فروش اقساطی خانه، خاطرنشان کرد: طرح لیزینگ در حال بررسی در مجلس است و تنها یکی از نمایندگان در نقد آن سوالی کرده بود که پاسخ دادیم.

وی در پایان اضافه کرد: اکنون ما مشغول بررسی دستورالعمل‌های اجرایی این طرح هستیم تا سرنوشت آن مثل وام ۱۰‌میلیون تومانی نشود که امیدواریم در آینده نزدیک اعلام شود.