دنیای‌اقتصاد- به فاصله یک روز پس از آنکه معاون اجرایی رییس‌جمهوری از احتمال معرفی افرادی جدید به عنوان وزرای پیشنهادی صنایع و نفت به مجلس سخن گفت، معاون حقوقی و پارلمانی احمدی‌نژاد، محرابیان و نوذری، سرپرستان فعلی این وزارتخانه‌ها را به عنوان گزینه‌های نهایی رییس‌جمهوری برای دو وزارتخانه بزرگ دولت معرفی کرد. احمد موسوی که برای بدرقه رییس‌ مجلس در سفر سوئیس، به فرودگاه مهرآباد تهران رفته بود، به خبرنگاران گفت: غلامحسین نوذری و علی‌اکبر محرابیان، سرپرستان وزارتخانه‌های نفت و صنایع و معادن، برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی خواهند شد.

موسوی البته روز دقیق معرفی این دو نفر به مجلس را اعلام نکرد، اما با توجه به اینکه تا پایان مهلت سه‌ماه رییس‌جمهوری برای معرفی وزرای جانشین، کمتر از یک ماه باقی‌مانده است و مجلس نیز این هفته در تعطیلی به سر می‌برد، احتمالا یکشنبه هفته آینده، روز معرفی نوذری و محرابیان به مجلس است.

بیست و یکم تیرماه بود که به فاصله چند ساعت اعلام شد دو وزیر تاثیرگذار کابینه دولت نهم از سمت خود استعفا کرده‌اند. وزیر سابق صنایع و معادن و کاظم وزیری‌هامانه، وزیر سابق نفت، البته پس از آن انتقاداتی نسبت به دولت نهم و رییس آن وارد کردند، اما هیچ‌گاه مشخص نشد که آیا طهماسبی و هامانه استعفا داده‌اند، یا برکنار شده‌اند.

اینک می‌توان معرفی محرابیان و نوذری به مجلس برای کسب رای اعتماد را تلاش احمدی‌نژاد برای یکدست‌تر کردن کابینه به حساب آورد.