معاون اول رییس‌‌جمهوری گفت: جلسات کمیته تحول رفتاری بانک‌ها تمام شده و در این مورد ۲۰ آیین‌نامه تنظیم و نهایی شده است.

پرویز داوودی درباره روند اصلاح رفتار بانک‌ها در کوتاه‌مدت افزود: نخستین لایحه اصلاح رفتار بانک‌ها در طرح کوتاه‌مدت به صورت مصوبه دولت یا بخشنامه‌های داخلی تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: کمیته بازنگری و تحول ساختاری بانک‌ها شش ماه فرصت دارد و در این مدت مباحث عمومی انجام می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری مردادماه سال جاری معاون اول خود را مامور تشکیل کارگروه «تحول رفتاری نظام بانکی کشور» کرد تا تغییرات جدی کوتاه‌مدت را در کارکرد بانک‌های دولتی و خصوصی کشور ساماندهی کند و حداکثر تا ۲ ماه آینده نتایج طراحی‌ها و اصلاحات را به اطلاع مردم برساند.

جهت‌گیری‌های اصلی کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی کشور، توزیع عادلانه تسهیلات و رفع محرومیت در جامعه و تامین نیازهای ضروری مردم، افزایش ثروت ملی از طریق تامین مالی فعالیت‌های توسعه‌ای کشور، افزایش رضایت اجتماعی از طریق ارائه خدمات موثر، متنوع و آسان به مردم، افزایش سطح سلامت در نظام اقتصادی کشور، کاهش وابستگی درآمد نظام بانکی کشور به سود تسهیلات بانکی و ایجاد تمهیدات لازم به منظور کاهش سود تسهیلات بانکی، افزایش سرعت ارائه خدمات بانکی به مردم و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی و ارتقای سطح اشتغال و سایر شاخص‌های کلیدی اقتصاد کشور عنوان شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، همچنین در مورد فعالیت‌های این ستاد، گفت: در این ستاد آیین‌نامه‌هایی را تصویب کرده‌ایم که احتمالا در کمیسیون‌های دولت مطرح و تصویب می‌شود، یا به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: بیشتر کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد پیشگیری و عمدتا در مورد آیین‌نامه نظارتی، آیین‌نامه روش کار، بخشنامه کار و اصلاح روش است و ستاد در جلسات هفتگی خود در این موارد بحث و آیین‌نامه‌هایی را به تصویب می‌رساند تا آنها به مراحل اجرایی خود نزدیک شوند.

وی درباره میزان نظارت ستاد بر آیین‌نامه‌ها و لوایح اجرایی، گفت: بخشی از آنها به مجلس رفته و تبدیل به قانون شده و برخی نیز در دولت تصویب شده و گزارشی از این فعالیت‌ها در جلسات سران، به سران سه قوه داده شده است و در جلسه‌ اخیر سران نیز ارائه گزارشی از این فعالیت‌ها داده شد.