داوود احمدی‌نژاد، رییس بازرسی ویژه ریاست جمهوری از فراهم شدن ساز و کارهای پیشگیری از تخلفات در دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت:‌در همه وزارتخانه‌ها، برخی نیروهای ارزشی سازماندهی شده‌اند و کوچک‌ترین اتفاقات را منعکس می‌کنند و ما به موقع درباره وقایع مطلع می‌شویم. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: بسیاری از موارد گزارش شده خیلی راحت با یک تلفن زدن حل می‌شود. به عنوان مثال اگر فلان وزارتخانه‌ یک تدبیر را به کار بندد، از فساد جلوگیری می‌شود. برادر رییس‌جمهوری همچنین گفت: با بسیاری از افرادی که در گذشته به ناحق در برخی قراردادهای نفتی ذی‌نفع بودند، برخورد شد. برخی افراد جابه‌جا شدند و پرونده برخی را به دستگاه قضایی فرستادیم.

داوود احمدی‌نژاد تصریح کرد: یکی از پرونده‌هایی که به قوه قضاییه ارسال شده پرونده تخلف در حامل‌های انرژی و مواد سوختی در بخش صادرات و واردات بود.

وی در پاسخ به اینکه هنوز هم برخی افراد در روزنامه تبلیغ گرفتن وام‌های کلان از بانک را می‌کنند، گفت: جلوی گرفتن وام‌های بی‌حساب و کتاب را گرفته‌ایم، هیچ بانکی چنین حقی ندارد که به کسانی وام بدهد که نخواهد کاری کنند یا وام را در خارج از طرح استفاده کند. احمدی‌نژاد گفت: هر وقت دلسوزان نظام خلافی دیدند، مسوولان دفتر بازرسی ویژه را در جریان بگذارند. برادر رییس‌جمهوری اضافه کرد: شماره تلفن همراه من دست بسیاری از مردم است، حتی برخی ایرانی‌های خارج از کشور هم شماره همراه من را دارند، از صبح که از خانه می‌آیم تا شب ساعت ۱۱ که برمی‌گردم، گاهی تا ساعت یک بعد از نیمه شب هم تلفن‌همراه من باز است.