سرپرست وزارت نفت گفت:‌ تعیین قیمت آزاد برای واردات بنزین در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین نوذری، سرپرست وزارت نفت، با بیان این مطلب، اظهار کرد: تعیین قیمت آزاد برای واردات بنزین در حال بررسی است، ولی هنوز لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی‌ داده نشده است، بنابراین فعلا بحث قیمت آزاد در سیستم توزیع بنزین کشور نداریم. وی افزود: با وجود تمام شدن بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری واردات بنزین، مشکلی راجع به تامین بنزین کشور نداریم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی اجرای سهمیه‌بندی بنزین و نگاه موجود به این پروژه شاید بنزین سفر آخرین سهمیه اضافی باشد.

از سوی دیگر، ناصر سجادی، مدیر سامانه هوشمند سوخت با تاکید بر این که فقط ۶۰۰ لیتر از مجموع ۷۰۰ لیتر بنزین دوره شش‌ماه قابل انتقال به دوره بعد است، توضیح داد: در ابتدا پیش‌بینی شده بود سهمیه شش‌ماه خودرو‌های شخصی معادل ۶۰۰ لیتر قابل انتقال به دوره بعد باشد که با اضافه شدن سهمیه مهر و سفر مجموع بنزین دوره شش‌ماه به ۷۰۰ لیتر رسید که امکان انتقال ۶۰۰ لیتر به دوره بعد را دارد.

او با اشاره به ساماندهی ۴۵۰‌هزار خودرو شخصی که در بخش عمومی‌ خدمات‌رسانی می‌کنند، یادآوری کرد: در این مدت با هدف سازماندهی به خودرو‌های شخصی مانند مسافربر‌های شخصی و آژانس‌ها که کار عمومی‌ می‌کنند، پس از کسب اطلاعات ۴۵۰هزار کارت هوشمند صادر شده که تعدادی از آن‌ها توزیع نشده و تعدادی در حال توزیع است. اگرچه پیش از این تعداد تاکسی‌های رسمی‌ ثبت شده در کشور کمتر از ۲۰۰‌هزار دستگاه بوده است که با این کار علاوه بر ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی‌، نظام‌دهی و کنترل بر این خودرو‌ها ایجاد خواهد شد.