رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، هدف ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را کسب ائتلاف حداکثری و نه ۱۰۰ درصدی دانست و گفت: ائتلاف حداکثری بهتر از ایده‌آل‌گرایی بی‌مورد برای رسیدن به لیستی واحد است. هدایت آقایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: رسیدن به لیست ایده‌آل و ۱۰۰ درصدی بسیار مطلوب و خواسته همه گروه‌های سیاسی است، اما باید به این نکته توجه داشت که اگرچه گروه‌های یک طیف دیدگاه‌های یکسانی دارند، اما در برخی موارد تاکتیک‌های مختلفی را برای رسیدن به هدف دنبال می‌کنند.

وی اظهار کرد: هدف نهایی اصلاح‌طلبان نهادینه‌کردن آزادی‌های مشروع و ایجاد توسعه اقتصادی پایدار در کشور است، ولی چون اصلاح‌طلبان شرایط را با نگاه به واقعیات درنظر گرفته‌اند، به‌رغم اینکه می‌دانیم تعدد لیست‌ها باعث شکست در آرای این جریان می‌شود، سلیقه‌های مختلف را می‌پذیریم و در این شرایط لیست حداکثری را مطلوب‌تر می‌دانیم.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد که ستاد ائتلاف به هیچ عنوان با گروه‌های اصلاح‌طلب به صورت دستوری برخورد نخواهد کرد و هیچ اجباری برای پیوستن گروه‌هایی که می‌خواهند به صورت جداگانه در انتخابات آتی فعالیت کنند وجود ندارد.