رییس‌جمهوری آمریکا بار دیگر با تکرار اتهام‌های غرب مبنی‌بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران، علیه دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای هشدار داد و تاکید کرد که اگر ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند، آمریکا مذاکره با مقامات این کشور را منتفی نخواهد دانست. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جورج بوش، مدعی شد که لازم است نیروهای آمریکایی در عراق باقی بمانند تا ایران متقاعد شود که واشنگتن به اصلاحات دمکراتیک در این کشور متعهد باقی مانده است!

بوش ادعا کرد: هیچ‌چیز برای صلح جهانی بدتر از این نیست که ایران تصور کند آمریکا تعهد و عزم لازم برای کمک به دموکراسی‌های نوپا را ندارد و اگر ما قبل از آنکه کارمان در عراق تمام شود آنجا را ترک کنیم، آشوب به پا خواهد شد. این آشوب نه تنها افراط‌گرایان و تندروانی که قصد آسیب‌رساندن به ما را دارند گستاخ خواهد کرد، بلکه موجب گستاخی ایران نیز خواهد شد.

وی در ادامه با تکرار اتهام‌های غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: آنچه ما خواستار آن نیستیم به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه است.

رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه‌ ادعاهای خود گفت: ما در ایران با دولتی سر و کار داریم که رییس‌جمهورش قصد حذف اسرائیل را از روی نقشه دارد و آمریکا از متحد خود یعنی اسرائیل دفاع خواهد کرد.

بوش افزود: رییس‌جمهوری ایران حرف‌های غیرقابل قبول بسیاری گفته است، اما ما با صراحت اعلام کرده‌ایم که به‌‌رغم همه اینها، حاضریم با وی بر سر میز مذاکره بنشینیم، البته به شرطی که قبل از آن برنامه هسته‌ای‌اش را متوقف کند. به بیان دیگر تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده خود اوست، نه من.

وی در ادامه گفت: اگر سوال شما این است که آیا ما با آنها مذاکره می‌کنیم، ما در زمینه کره شمالی این کار را کردیم، بنابراین جواب این سوال مثبت است، البته تا زمانی که بتوانیم به هدفمان دست یابیم.

به گزارش صدای آمریکا، رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه ادعاهای خود خطاب به حامیان سیاسی‌اش در پنسیلوانیا با تهدید خواندن ایران مدعی شد که ایران نه تنها تهدیدی برای همسایه‌هایش است، بلکه برا‌ی آمریکا نیز یک تهدید به حساب می‌آید. رییس‌جمهوری آمریکا همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه تاکید کرد که واشنگتن قصد حمله به ایران را ندارد و خواهان حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران است.

جورج بوش درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر «آمادگی واشنگتن برای حمله نظامی علیه ایران» اظهار کرد: من به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا برای هر گونه سناریویی آماده هستم، اما اخباری که در خصوص آمادگی برای حمله آمریکا علیه ایران منتشر می‌شود، تنها تلاش برای نشان دادن چهره‌ من به عنوان فردی است که جز به جنگ به چیزی اعتقاد ندارد. این اخبار غیرواقعی و یک بزرگ نمایی صرف است.

بوش افزود: هنگامی که تصمیم حمله به افغانستان و عراق را گرفتم، هدفم هرگز جنگ نبود، بلکه هدفم از این حمله صلح بود!