علی اکبر محرابیان، سرپرست وزارت صنایع و معادن،، محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مسوولان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی برای تشریح و ارزیابی موضوع اجرای تبصره ۱۳ و ارایه گزارش وضعیت سهمیه‌بندی بنزین هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافتند. به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی گزارش ارائه شده درباره تبصره ۱۳ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ما به عنوان مدافع حقوق ملت تاکید داریم که مصوبه ستاد تبصره ۱۳ قطعا باید اجرا شود.

وی با بیان این‌که براساس این مصوبه، یک‌میلیون لیتر بنزین در چندین مورد به همه استان‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: در صورت عملی شدن کامل مصوبه، مجموعه کاستی‌های فعلی بنزین بدون تردید کاهش خواهد یافت.

نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به صرفه‌جویی ۲۴‌میلیون لیتری بنزین در روز نسبت به میزان مشابه آن در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این رقم هم به لحاظ اقتصادی بسیار بالاست و هم به لحاظ محیط زیستی تحول مهمی به شمار می‌آید.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور و تاکید نمایندگان و روسای دو کمیسیون برنامه و بودجه و عمران در جلسه فوق برای رفع کاستی‌ها تصریح کرد: نظرات در مجلس متفاوت است؛ اما تمامی نمایندگان در مورد نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم هم‌داستان هستند.

نماینده بروجرد در مجلس با اشاره به تاکید برخی نمایندگان برای عرضه بنزین آزاد نیز اظهار کرد: به دلیل پیامدها و آثار تورمی، نسبت به این مساله تردید وجود دارد که آیا عرضه بنزین آزاد به نفع ملت است یا خیر؟ او افزود: هرچند که به نظر می‌رسد تعداد طرفداران وضعیت موجود با توجه به طرح مطرح شده و رای نیاوردن آن بیشتر باشد.