نگاه سوم- ۱۶ اکتبر سال ۱۹۶۸ دو کودک که از مرگ و میر همسالانشان در گوشه و کنار جهان در رنج بودند نامه‌ای به مطبوعات و نهادهای بین‌المللی نوشته و خواستند به کودکان توجه شود تا هیچ کودکی در هیچ کجا درد نکشد و غمگین نباشد. روزی که این نامه نوشته شد توسط صندوق بین‌المللی کودکان به روز جهانی کودک مشهور شد و این روز در ایران شانزدهم مهرماه است. امسال روز جهانی کودک با شعار «جهان بدون خشونت، جهانی شایسته کودکان» از ۱۵ مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. این برنامه طبق امضای موافقتنامه کاری میان موسسه فرهنگی هنری کارنامه با صندوق حمایت از کودکان در ایران (یونیسف) به مدت یک هفته در خانه هنرمندان اجرا می‌شود. مهتاب کرامتی که عنوان سفیر حسن نیت ایرانیان در یونیسف را دارد در برگزاری این برنامه یک هفته‌ای در کنار موسسه کارنامه قرار دارد. برنامه‌ها به صورت رسمی از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۵ مهرماه آغاز و از ۱۶ تا ۲۲ مهر هر روز از ساعت ۳۰/۱۵ تا ۲۱ عصر در خانه هنرمندان ادامه می‌یابد.

اسکندرفر به اجرای تئاتر، نمایش فیلم، کنسرت موسیقی، کارگاه نقاشی، نقالی، پانتومیم، کتابخوانی و داستان خوانی توسط هنرمندان در این برنامه اشاره کرد: «با گروهی از هنرمندان تئاتر که مشغول کار برای کودکان و نوجوانان هستند مذاکره شده و قرار است تئاترهای عروسکی به کارگردانی مریم سعادت، بابام تو کاغذها گم شده به کارگردانی نوال شریفی، پسر و گرگ به کارگردانی محمد اعلمی به صحنه برود. در کنار این تئاترها برنامه نقالی نیز توسط بهاره جهاندوست اجرا می‌شود. آقای ریحانی از هنرمندان پانتومیم نیز کارگاه آموزشی ویژه کودکان برگزار می‌کند. در کنار آن کارگاه صورتک سازی نیز وجود دارد».

مدیرمسوول فرهنگی هنری کارنامه در گفت‌وگو با میراث خبر اجرای برنامه کتابخوانی را با مشارکت شورای کتاب کودک دانست: «شورای کتاب کودک یک گروه ترویج کتابخوانی دارد که در برگزاری این برنامه مشارکت دارند و طی هفت روز برگزاری برنامه‌ها در یکی از بخش‌های خانه هنرمندان همراه با کودکان به کتابخوانی می‌پردازند».

اسکندرفر در خصوص کارگاه‌های نقاشی نیز با اشاره به این که سرپرستی این کارگاه‌ها بر عهده آیدین آغداشلو است؛ توضیح داد: «اجرای کارگاه‌های نقاشی بر عهده یاسمین سینایی است».

لیلی رشیدی، مریم سعادت و کتایون ریاحی از هنرمندانی هستند که در این هفته از کودکی‌ها و خاطرات خود برای بچه‌ها می‌گویند. کتایون ریاحی نیز قرار است شازده کوچولو را برای بچه‌ها بخواند.