سفیر انگلیس در آمریکا با رد احتمال هر نوع اقدام قهرآمیز علیه ایران به سبب فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز آن، دیپلماسی را همچنان به عنوان گزینه نخست واشنگتن در برابر تهران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سر دیوید مانینگ در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت‌: بر‌خلاف آنچه برخی رسانه در روزهای گذشته درباره حمله به ایران منتشر کرده‌اند‌، باید بگویم اصلا چنین طرحی در داخل دولت آمریکا مطرح نیست. دیوید مانینگ افزود: یکی از مقام‌های دولت آمریکا به من گفته که واشنگتن هنوز به استفاده از دیپلماسی در برابر ایران تمایل دارد و احتمال اقدام علیه این کشور ۵۰-۵۰ است.

مانینگ طرح برخورد با ایران را ساخته و پرداخته موسسه‌های تحقیقاتی دانسته و گفت‌: شاید برخی، مخالف استفاده از دیپلماسی در برابر ایران باشند، اما باید بگویم فضای حاکم در کاخ سفید، بر پایه ادامه سیاست فعلی یعنی استفاده از دیپلماسی در برخورد با ایران استوار است.

گاردین می‌نویسد: شکست اقدامات آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب قطعنامه‌ای جدید علیه ایران، می‌تواند سندی برای سخنان مانینگ باشد، زیرا علاوه برفضای حاکم در داخل آمریکا، قدرت‌های بزرگ جهان نیز خواهان استفاده از زور در برابر ایران نیستند.

مانینگ گفت‌وگوی خود ابراز عقیده کرد که مذاکره می‌تواند مسائل موجود بین ایران و آمریکا را حل کند و برای اثبات گفته‌های خود کره‌شمالی و لیبی را مثال می‌زند که دیپلماسی سرانجام توانست مسائل مربوط به آنها را حل کند.