نگاه سوم- سینماهای تهران و شهرستان‌ها به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر و ایام سوگواری شهادت امام‌علی(ع) از ساعت ۱۷ روز یکشنبه به مدت چهار روز تعطیل شدند. برخی از کارشناسان تعطیلی‌های مکرر سینماها در روزهای عزاداری را به زیان صنعت سینمای ایران می‌دانند. در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای اکران فیلم‌های خاص در روزهای عزاداری صورت گرفته شد تا بلکه از تعطیلی سینماها در این روزهای جلوگیری شود، اما این کوشش‌ها به جایی نرسید. نمایش فیلم‌های مذهبی و جنگی یکی از راه‌های جلوگیری از تعطیلی سینماها در این روزها بود، اما در این تعطیلی چهارروزه فیلم مذهبی «مسیح» و فیلم جنگی «عیسی می‌آید» نیز به نمایش درنمی‌آیند. هم‌اکنون فیلم‌‌های «مسیح» نادر طالب‌زاده، «کلاهی برای باران» مسعود نوابی، «قصد دل‌ها» هوشنگ درویش‌پور، «عیسی می‌آید» علی ژکان، «سرگیجه» محمد زرین‌دست در تهران در حال اکران هستند.

فروش فیلم‌های ایرانی در سینماهای تهران تا روز جمعه ۶ مهرماه سال‌جاری اعلام شد.

در این آمار که توسط فارابی اعلام شده است، فیلم «کلاهی برای باران» در ۲۲ سینما در حال اکران است، بعد از ۴۵ روز با ۳۱۶میلیون تومان بیشترین فروش را داشته است.

فیلم «عیسی می‌آید» ساخته علی ژکان نیز که در ۳ سینما اکران می‌شود، بعد از ۲۴روز نمایش، ۸میلیون و ۶۰۰هزار تومان فروخته شده است. فیلم «سرگیجه» به کارگردانی محمد زرین‌دست بعد از ۱۷ روز نزدیک به ۱۸میلیون در ۸ سینما فروش داشته است و «قصه‌دل‌ها» ساخته هوشنگ درویش‌پور هم با همین تعداد سینما در ۱۷ روز، ۱۷میلیون تومان فروخته شده است. «مسیح» نادر طالب‌زاده بعد از ۱۰ روز نمایش در ۸ سینما، فروشش از ۱۰میلیون گذشته است و دو فیلم خارجی «مندرلی» و «زندگی دوم» هم که در یک سینما در حال اکران است، به ترتیب بعد از ۱۰ و ۳۸ روز نزدیک به ۵۰۰هزار تومان و ۱۵میلیون تومان فروش داشتند.

فیلم‌های «محاکمه»، «نصف مال من نصف مال تو»، «قاعده بازی» و «پاداش سکوت» که اکرانشان در سینماهای معدودی ادامه دارد نیز به ترتیب ۲۱۰، ۳۶۷، ۲۴۴ و ۱۴۴میلیون فروخته‌اند. در مورد «سرگیجه» که کارگردانش معتقد است فیلمی متفاوت در تاریخ سینمای ایران ساخته است و نگاه به بازارهای بین‌الملل دارد در یک سانس سینمای فلسطین اتفاق جالبی رخ داد۸۰ تن از تماشاگرانی که هفت مهر به تماشای این فیلم نشسته بودند پس از گذشت دقایقی از تماشای فیلم انصراف دادند و از مسوولان خواستند با روشن کردن تلویزیون در سالن انتظار سریال «میوه‌ ممنوعه» را تماشا کنند.