دفتر رییس‌جمهوری با انتشار اطلاعیه ای تصریح کرد: کسانی که هرگونه دیونی نسبت به بیت‌المال دارند، مشروط به اینک بدهی‌های قانونی نباشد می‌توانند دیون خود را به حساب شماره ۱۰۸ خزانه نزد بانک مرکزی (قابل پرداخت در تمام شعب بانک ملی) واریزکنند.

در این اطلاعیه آمده است: ماه نزول قرآن و رحمت الهی، ماه استغفار، اغتنام فرصت‌ها و تجدید میثاق است که مؤمنان در آن نسبت به طهارت روح و جان و اخلاق خود قیام می‌کنند و همه آلودگی‌ها را از زندگی خویش و جامعه می‌زدایند تا پس از آن نیز پاک و منزه و با‌اندوخته تقوی، تمام سال را در مسیر مستقیم الهی حرکت کنند. منتشرکنندگان اطلاعیه اضافه کرده‌اند:نظر به این که بعضی از هموطنان در تماس با دفتر ریاست‌جمهوری اظهار می‌کنند که احیانا دیونی نسبت به بیت‌المال دارند، مثلا احتمال داده‌اند در گذشته از امکانات دولتی از قبیل خودرو، تلفن، خانه سازمانی و... استفاده غیرمجاز کرده یا حین خدمت در نگهداری و حفاظت از بیت‌المال کوتاهی کرده و بعضا نیز در ساخت و سازها و خریدها دقت لازم را معمول نداشته‌اند و از این قبیل موارد، درخواست کرده‌اند تا دولت راهی را نشان دهد که بتوانند ذمه خود را از دیون مزبور بری کنند تا در این ماه مبارک و در آستانه شبهای قدر بهتر به خودسازی و طهارت نفس و جلب رضایت حضرت حق موفق شوند.

اطلاعیه دفتر رییس‌جمهوری افزوده است: در مواردی که قانون و مقررات ساکت است، دولت می‌پذیرد در حدودی که افراد مزبور خودشان تشخیص می‌دهند و یا تخمین می‌زنند بدهی ناشی از استفاده‌های غیرمجاز و یا خسارات ناشی از سهل‌انگاری و نظایر آن را به حساب شماره ۱۰۸ خزانه نزد بانک مرکزی قابل دریافت در تمام شعب بانک ملی واریز و رسید دریافت کنند، لکن توجه داشته باشند بدهی‌های قانونی و مشخص، از شمول این اجازه مستثنی است و باید بر طبق مقررات تادیه شود.

انتظار می‌رود من بعد طبق موازین و با دقت و همت بیشتری در حفظ بیت‌المال بکوشند.