رییس شورای شهر تهران در واکنش به سخنان دبیر شورای عالی ترافیک مبنی بر ساخت منوریل بدون مصوبه شورای شهر تهران، گفت: مسوولان شورای عالی ترافیک به جای طرح بیخودی و بی‌جای بحث منوریل در رسانه‌ها در این زمینه با شورای شهر تهران صحبت کنند. به گزارش ایسنا، مهدی چمران پس از پایان چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر در پاسخ به این که چرا دبیر شورای عالی ترافیک که قبلا در مدیریت شهری مسوولیت داشته‌اند، بر احداث منوریل بدون مصوبه شورای شهر تاکید دارند، گفت: بنده نیز از اظهارات وی تعجب کردم و خواهش ما این است که به جای این اظهارات با شورای شهر صحبت کنند.

وی افزود: شورای شهر هیچ پاسخی را به صورت رسانه‌ای درباره منوریل نمی‌دهد، زیرا قانون همه چیز را در این زمینه مشخص کرده است. رییس شورای شهر تهران درباره طرح BRT نیز گفت: طرح فعلی شهرداری، استفاده مناسب از خط ویژه است و اگر اتوبوس‌ها خریداری و ایستگاه‌های BRT نصب شد، آن موقع درباره این طرح بحث و بررسی می‌شود. وی تصریح کرد: شهرداری تهران می‌تواند به وسیله طرح BRT اتوبوسرانی را در سطوح مختلف ارتقا دهد و این ارتقا می‌تواند از پایین‌ترین تا بالاترین سطح که همان استقرار کلیه تجهیزات این طرح است، باشد.

چمران در پاسخ به زمان تعیین تکلیف آرم طرح ترافیک، گفت: نشست‌ها و رایزنی‌هایی در این زمینه با مسوولان مربوطه انجام و از نظر بنده این موضوع حل شده است، اما هم‌اکنون مشکل دیگری مطرح شده که به دنبال حل آن هستیم.

وی پاسخگویی به سایر سوالات در زمینه آرم طرح ترافیک را منوط حصول نتیجه نهایی جلسات در این زمینه کرد و درباره مهلت اعتبار آرم‌ها، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در صورت بروز مشکل همچون سال گذشته، می‌توان مهلت اعتبار آرم‌ها را تا پایان مهر‌ماه تمدید کرد.