آزادسازی، دوای درد اقتصاد ایران است

دادستان کل کشور آزادسازی اقتصادی، مدیریت صحیح و حمایت از کارآفرینان را دوای درد اقتصاد ایران دانست.

به گزارش ایسنا، قربانعلی دری نجف‌آبادی، در همایش جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، اقتصاد را یکی از عوامل بسیار مهم اقتدار کشور برشمرد و گفت: باید به دنبال ایجاد اشتغال سالم، مولد و پایدار باشیم و میدان را برای تولید ثروت باز کنیم و جامعه اسلامی اصناف و بازار می‌تواند در این زمینه تحول‌آفرینی کند. وی با بیان این که مطابق سند چشم‌انداز ۲۰‌ساله، ایران باید نخستین کشور منطقه از نظر اقتصادی باشد، افزود: ‌ هم‌اکنون ترکیه در همسایگی ما ۱۰۰‌میلیارد دلار از ما جلوتر است و نباید بگذاریم که این فاصله روز به روز بیشتر شود. در کشوری همچون هند که نفت ندارد، رشد تولید ناخالص داخلی ۹‌درصد است و در چین ۱۰ تا ۱۳‌درصد رشد مشاهده می‌شود، ما نیز باید به خود بیاییم و رشد تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم. من قبلا هم گفته‌ام که می‌توانیم به رشد ۷‌درصدی برسیم.

دادستان کل کشور، سخنان مقام معظم رهبری در مورد تولید ثروت را فاخر خواند و گفت: یک مشت گندم تولید کردن در کشورمان همانند یک مشت بر سر آمریکا کوبیدن است و در این عرصه تنها سه قوه نیستند که باید به میدان بیایند، بلکه باید بخش‌خصوصی و غیردولتی نیز تمام توان خود را برای انقلاب اقتصادی به کار گیرند.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و تقویت عزم و اراده خاطرنشان کرد: باید از اول انقلاب مسیرمان درست حرکت می‌کرد، ولی حالا نیز دیر نشده و باید مسیر را عوض کنیم.

وی گفت:‌ لازم نیست پیوسته واردات داشته باشیم و بازار خود را آلوده کنیم، آخرالامر هم انبارهای ما آتش بگیرد و معلوم نشود که چه شد. من خیلی اعتماد ندارم که انبارهای ما خود به خود سوخته است، البته نمی‌خواهم بگویم بدبین هستم‌، ولی زیاد خوش‌بینی ندارم.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: نظام بانکی، بیمه، نظام صادرات و تعرفه و بازرگانی و بورس و مصوبات مجلس و دولت و حمایت دستگاه‌ قضایی، همه باید همسو بوده و در یک جهت حرکت کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به بولیوی و سخنان وی، گفت: در ایران نیز فقر در مناطق مختلفی وجود دارد و لازم است که همه دستگاه‌ها و قوا تلاش خود را برای رفع آن به کار گیرند. فقط در کشور بولیوی نیست که دختر فقیری کفش واکس می‌زند و در کشور ما نیز چنین مسائلی وجود دارد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اگر ما بتوانیم سفره‌های افطار خود را کم رنگ‌تر کنیم و برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت صرف کنیم، قسم می‌خورم ثوابش بیشتر است و منفعتش نیز گسترده‌تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید حوزه‌های علمیه ما نیز تلاش خود را به کار گیرند و از آن افرادی همچون مطهری و بهشتی و علامه عسگری‌ها ظهور کند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور خود در مجلس چهارم گفت: در آن زمان شخصیتی همچون آقای هاشمی رفسنجانی در کنار ما بود و به طور هماهنگ عمل می‌کردیم.‌ نباید سرمایه‌های نظام و کسانی را که تا سرحد مرگ کتک خورده‌اند، به راحتی از دست بدهیم.