در فاصله ۱۰روز مانده به پایان ماه مبارک رمضان، دبیر هیات دولت گفت که دولت برای تعطیلات عید فطر، «برنامه‌هایی دارد.»

مجید دوستعلی در گفت‌وگو با ایسنا در عین حال اضافه کرد: هیات دولت هنوز تصمیمی درباره تعطیلات عید فطر به روال سال گذشته نگرفته است، این تصمیم بستگی به این دارد که عید فطر جمعه باشد یا شنبه. دوستعلی البته وعده داد که این تصمیم «ان‌شاءا...» حداکثر تا هفته آینده اعلام شود، ولی نگفت که با توجه به تعیین شنبه یا جمعه بودن عید فطر، در شب این عید، دولت چگونه می‌خواهد با در نظر گرفتن این موضوع تصمیمات خود درباره تعطیلات را تا هفته آینده اعلام کند.

وی با بیان این که دولت «تصمیماتی» در این زمینه دارد، ولی تعداد روزهای تعطیلات هنوز مشخص نیست، گفت: برخی معتقدند عید فطر روز شنبه است و در تقویم‌ها هم شنبه آمده است و برخی نیز می‌گویند احتمال دارد روز جمعه باشد که با توجه به این موضوع، فعلا در مورد چند و چون این تعطیلات تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پنج‌شنبه این هفته (پس از تعطیلی روز ۲۱رمضان در چهارشنبه) نیز تعطیل است یا خیر، گفت: هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده، ولی فکر نمی‌کنم این گونه باشد، چرا که خیلی از ادارات در تهران به طور معمول تعطیل هستند و مدارس نیز مطابق زمان‌بندی مشخص شده در ماه مبارک رمضان، فعالیت می‌کنند.

محمود فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش چند روز قبل در مجلس اعلام کرده بود که تعطیلات عید فطر به احتمال زیاد سه روز خواهد بود.

سال گذشته، دولت در شب عید فطر به طور ناگهانی اعلام کرد که تعطیلات این عید به جای یک روز، سه روز خواهد بود که این موضوع با اعتراض گسترده مردم و کارشناسان روبه‌رو شد، چرا که به اعتقاد آنان، اعلام ناگهانی تعطیلی سه روزه، برنامه‌ریزی‌های شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند و نمی‌تواند تاثیر مثبتی برای استفاده از تعطیلات داشته باشد.