دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

در شب میلاد حضرت امام‌حسن مجتبی(ع)، شاعران پیشکسوت و جوان کشور در حضور حضرت آیت‌‌ا‌... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، به قرائت سروده‌های خود پرداختند. در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان کشور در حضور حضرت آیت‌‌ا‌... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سروده‌های خود را در وصف پیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی، قرائت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، این جلسه صمیمی را جلسه‌ای نمادین برای تجلیل از شعر و شاعر برشمردند و خاطرنشان کردند: هنر شعر بعد از انقلاب اسلامی حرکت رو به رشد خود را آغاز کرده است و انتظار می‌رود این حرکت مبارک در ترسیم منحنی رشد خود به نقطه اوج تاریخی برسد. ایشان وجود فکر و قالب نو، مضمون یابی و ترکیب‌های بدیع و استفاده خوب از کلمات را از ویژگی‌های بارز شعرای این دوران برشمردند.

حضرت آیت‌‌ا‌... خامنه‌ای تجلیل و تکریم شاعران جوان را ضروری دانستند و خاطر‌نشان کردند: شعرِ شعرای جوان ما، حقیقتا از برخی آثار ادبی و شبه ادبی بی‌توجه به اسلام و انقلاب بالاتر است، لذا شایسته است از آنان تقدیر و اشعارشان گردآوری و منتشر شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم توجه به نقد و نقادی در عرصه هنر و شعر تصریح کردند: نقد، شعر را صیقل و جلا می‌دهد و خصوصیات مثبت را برجسته می‌کند و انتشار اشعار زمینه خوبی برای نقد شعر است.

در ابتدای این مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت‌‌ا‌... خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.