نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: اگر قبل از سهمیه بندی بنزین، نرخ آزاد نیز تعیین می‌شد، این نرخ تاثیر زیادی در افزایش تورم نداشت.

علی عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: بر اساس مصوبه مجلس اگر دولت اجازه واردات بنزین را به بخش‌خصوصی می‌داد و مالیات نیز دریافت می‌کرد، هم منبع درآمدی برای دولت بود و هم مردم در تنگنای کمبود بنزین قرار نمی‌گرفتند. نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام ۱۰۰ لیتر بنزین «مهر» را فاقد توجیه کارشناسی دانست و گفت: دولت در این زمینه ملتهب عمل می‌کند.

عسگری تصریح کرد: وقتی سهمیه ژیان با پیکان برابر است و همین سهمیه در تهران و دیهوک طبس یکسان در نظر گرفته شده، به نظر می‌رسد از نظر اجرای سهمیه‌بندی طوری عمل شده که نارضایتی مردم را در پی داشته است. نماینده مشهد و کلات با اشاره به این که رضایتمندی مردم مهم‌ترین فلسفه وجودی حکومت است، اظهار کرد: استفساریه مجلس دولت را ملزم می‌کند که هر چه سریع‌تر نرخ آزاد بنزین را اعلام کند و اگر همزمان با سهمیه‌بندی این امر صورت می‌گرفت، مسلما اثر تورمی آن کم‌تر بود.

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کارت هوشمند سوخت در درجه اول برای جلوگیری از قاچاق بنزین بود و تا کنون این اثر بخشی را نیز داشته است ولی باید به عنوان یک پروژه ملی درست مدیریت شود.

عسگری، مدیریت طرح سهمیه‌بندی بنزین را فاقد برنامه‌ریزی دقیق ارزیابی و بیان کرد: با اعلام دیوان محاسبات برای ۷۰هزار خودروی فرسوده که استارت نمی‌خورد، کارت سوخت صادر شده و الان این سوال مطرح می‌شود که این تعداد کارت دست چه کسانی است؟

سخنگوی فراکسیون حزب‌ا... مجلس با اشاره به شعار مهرورزی که توسط دولت داده می‌شود، تصریح کرد: وقتی به گونه‌ای عمل می‌شود که با افزایش تورم، مردم دغدغه معیشت خود را دارند و مشکل نیازمندی‌های اولیه مردم مانند مسکن، خوراک و پوشاک و هم‌اکنون نیز مساله کمبود سوخت که یکی پس از دیگری، نارضایتی مردم را در پی دارد، در حقیقت خلاف شعار مهرورزی است.