رییس‌جمهوری، شامگاه یکشنبه، در جمع ایرانیان مقیم آمریکا تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند هیچ امری را به ملت ایران تحمیل کند.

محمود احمدی‌نژاد، با حضور در جمع صدها ایرانی مقیم آمریکا که از اقصی نقاط این کشور، خود را برای دیدار با رییس‌جمهوری به نیویورک رسانده بودند، افطار کرد. وی در سخنرانی در جمع ایرانیان به مانع تراشی برخی قدرت‌ها در مسیر پیشرفت و اعتلای ایران اشاره کرد و گفت: انسان‌های منصف دنیا می‌دانند و دنیا نیز باید بداند که ایران همواره کانون جوشش فرهنگ و تمدن بوده است.

رییس‌جمهوری افزود: امروز به لطف خدا قطار پیشرفت ایران بر روی یک ریل صحیح با سرعتی سریع در حال حرکت است و در تمامی بخش‌های علمی و فناوری‌های نوین به دستاوردهای عظیمی رسیده‌ایم و در چارچوب اصل ۴۴قانون اساسی در حال یک انقلاب اقتصادی هستیم و انشاء‌ا... خواهیم کوشید ایران را شایسته ملت بسازیم. احمدی‌نژاد اظهار کرد: گرچه هنوز راه طولانی در مسیر پیشرفت بهتر کشورمان داریم، اما سرعت حرکت همگانی کشور در این مسیر بسیار بالا است.

وی با اشاره به دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف و اشتیاق سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: هر روز بر شمار متقاضیان سرمایه گذاری در ایران افزوده می‌شود و این رقم در شش ماه امسال به اندازه کل سال گذشته بوده و سال گذشته نیز میزان تقاضا چهار برابر بیشتر از تقاضای سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل از آن بوده است.

احمدی‌نژاد به برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران اشاره و اظهار کرد: یکی از قله‌هایی که امروز ملت ایران به آن دست یافته، فناوری تولید سوخت هسته‌ای برای مصارف صلح‌‌آمیز است. وی گفت: ملت ایران و دانشمندان ایرانی بدون کوچکترین کمک خارجی و در شرایطی که بسیاری با انواع تحریم‌ها می‌کوشیدند تا مانع پیشرفت تهران شوند، با اتکا به جوانان خود به قله هسته‌ای دست یافت.

رییس‌جمهوری گفت: ما تابع قانون هستیم و هیچ ریگی هم در کفش ما نیست. فقط می‌خواهیم انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌‌آمیز داشته باشیم و این انرژی را در خدمت توسعه کشورمان بکار گیریم.

احمدی‌نژاد چهارشنبه در ونزوئلا

رییس‌جمهوری ونزوئلا از سفر همتای ایرانی خود به کاراکاس در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «هوگو چاوز» اعلام کرد: محمود احمدی‌نژاد پس از شرکت در مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد در نیویورک به ونزوئلا خواهد آمد.

چاوز این خبر را در نطق رادیویی هفتگی خود اعلام کرد و گفت: احمدی‌نژاد چهارشنبه وارد کاراکاس خواهد شد. این سومین سفر احمدی‌نژاد به ونزوئلا از آغاز ریاست جمهوری وی است.