تهیه لایحه کاهش سن رای‌دهندگان به 15سال

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری صبح دیروز برای سومین بار تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، اما پیش از پرواز به سوی نیویورک، در مدرسه‌ای در منطقه مهرآباد جنوبی حاضر شد و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد. احمدی‌نژاد همچنین راه را نزدیک دید و سری هم به پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش زد و از جنگنده‌های صاعقه و آذرخش و جت‌ آموزشی تذرو دیدن کرد. رییس‌جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، وعده یک «هدیه سال نو» را به دانش‌آموزان داد و گفت: دولت در حال تهیه لایحه‌ای است که به موجب آن سن شرکت در انتخابات که در حال حاضر ۱۸سال تمام است، به ۱۵سال کاهش می‌یابد.رییس‌جمهوری گفت: حضور جوانان ‌در عرصه‌های سیاسی موجب شور و نشاط و پاکی راه سیاست و سیاستمداران است. وقتی جوانان در عرصه سیاسی حاضر می‌شوند، ملت را به ‌دنبال ‌خود می‌کشند و صحنه را بسیار پرنشاط و سازنده می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه همه موظف هستند راه را برای حضور و نقش آفرینی جوانان باز کنند، تصریح کرد: در دورانی که جوانان ما صحنه گردان میدان‌های سیاسی بودند، دیدیم که‌تصمیمات ملت ما تصمیمات انقلابی و بزرگ و راهگشا بود.

وی تاکید کرد: من به‌عنوان خادم ملت و برآمده از آرای مردم، مصمم ‌هستم که عرصه‌های مدیریت را به تدریج، اما با سرعت مناسب‌ به ‌روی جوانان بازکنم. همین امروز ببینید کسی که به‌عنوان سرپرست وزارت صنایع معرفی شده‌است متولد ۱۳۴۸ است، یعنی جوان‌ترین وزیر کابینه در بین همه وزرا و در بین پنج شش دولت اخیر که سرکار آمده است.

لایحه کاهش سن رای‌دهندگان در حال بررسی است

پس از آنکه لایحه فوریتی دولت برای کاهش سن رای‌دهندگان با مخالفت مجلس مواجه شد، دولت دوباره در حال تهیه لایحه‌ای برای کاهش سن‌ رای‌دهندگان است.

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور روز گذشته برای شرکت در مراسم ختمی که از سوی مجلس برای درگذشت پدر وی برگزار شده بود به مجلس رفت و در حاشیه آن در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه زمان ارائه لایحه کاهش سن رای‌دهندگان کی خواهد بود؟ گفت: این لایحه در دست دولت است و زمان ارائه آن به مجلس را نیز دولت تعیین می‌کند. پورمحمدی افزود: زمان ارائه این لایحه هنوز دقیقا مشخص نشده است. وی گفت: این موضوع از پیشنهادهای اولیه وزارت کشور بوده و اکنون از عهده این وزارتخانه خارج شده و در دست دولت قرار دارد.