برنامه رییس‌جمهور برای بازدید از محل برج‌های دوقلو

به گفته سید محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه، بازدید از محل برج‌های دوقلو و ادای احترام نسبت به قربانیان حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر همچنان در برنامه سفر دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به نیویورک قرار دارد.

حسینی با اشاره به برخی تلاش‌های مقامات آمریکایی برای لغو این بازدید گفت: باید مشخص شود که مقامات آمریکایی از ادای احترام رییس‌جمهوری اسلامی ایران به قربانیان این حادثه، چه ضرری می‌بینند.

وی همچنین با اشاره به تلاش چند کشور برای صدور قطعنامه دیگری علیه ایران اظهار کرد: برخی کشورها در تلاش‌ هستند تا با همراه کردن چند کشور دیگر در راستای تشدید تحریم‌ها و صدور قطعنامه‌ جدید گام بردارند که ما تاکید داریم راه‌حل منطقی روند کنونی همکاری ایران و آژانس است. سخنگوی وزارت امور خارجه:

بازدید از محل برج‌های دوقلو همچنان در برنامه احمدی‌نژاد است

دنیای‌اقتصاد- سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد که بازدید از محل برج‌های تجارت جهانی در منهتن نیویورک همچنان در برنامه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک است.

پیش‌تر علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری اعلام کرده بود در جریان سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک، بازدید از محل برج‌های دوقلو و ادای احترام به مردم آمریکا و قربانیان بی‌گناه یازدهم سپتامبر پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود مقام‌های آمریکایی مقدمات این امر را فراهم کنند.

در پی این درخواست، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: می‌دانم احمدی‌نژاد تقاضای دیدار از ویرانه‌های برج‌های دوقلو را به پلیس نیویورک داده است، اما این تقاضا به دلایل ایمنی و ساخت‌وساز در محل برج‌های سابق رد شده است.

با این وجود، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز از تغییر نکردن برنامه رییس‌جمهوری در سفر به نیویورک خبر داد.محمدعلی حسینی با اشاره به برخی تلاش‌های مقام‌های آمریکایی برای لغو بازدید احمدی‌نژاد از محل حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: باید مشخص شود که مقام‌های آمریکایی از ادای احترام رییس‌جمهوری ایران به قربانیان این حادثه چه ضرری می‌بینند.

وی تاکید کرد: بازدید از محل برج‌های دوقلو و ادای احترام به قربانیان حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر همچنان در برنامه سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک قرار دارد.

حسینی درباره ربایش یکی دیگر از مقام‌های رسمی کشورمان در سلیمانیه عراق به دست نظامیان آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها هر از گاهی در عراق مرتکب آدم‌ربایی می‌شوند که این نقض صریح مقررات و عرف دیپلماتیک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه این قبیل اقدامات را با هدف فریب افکار عمومی ارزیابی و خاطرنشان کرد:‌ ایران از طریق سفارت سوئیس در تهران اعتراض خود را مطرح کرده و آن را پیگیری می‌کند.

حسینی درباره دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و آمریکا با اشاره به اتفاقات اخیر عراق از جمله دستگیری هیات‌وزارت نیرو و ربودن فرهادی، مشاور استاندار کرمانشاه گفت: هیچ تغییری در سیاست آمریکا رخ نداده است، اما این امر می‌طلبد که مجموعه مسائل را بررسی کرده و براساس آن اعلام‌نظر کنیم. حسینی درباره سفر حسین روحانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی به آلمان، دیدار وی با برخی مقام‌های آلمانی و تماس تلفنی با خاویر سولانا گفت: مباحثی که روحانی در این دیدارها مطرح کرده، در توضیح مواضع جمهوری اسلامی بوده است. وی تاکید کرد:‌ ابتکار ایران و آژانس برای ابهام‌زدایی‌اند و حل مسائل باقی‌مانده در چارچوب معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است.

حسینی با اشاره به تلاش چند کشور برای صدور قطعنامه دیگری علیه ایران اظهار کرد: برخی کشورها در تلاش‌ هستند تا با همراه کردن چند کشور دیگر در راستای تشدید تحریم‌ها و صدور قطعنامه‌ جدید گام بردارند که ما تاکید داریم راه‌حل منطقی روند کنونی همکاری ایران و آژانس است.

وی با تاکید بر لزوم تداوم مسیر همکاری‌های ایران و آژانس افزود: هر مسیر دیگر از این راه را غیرمنطقی و خارج از چارچوب‌های قانونی دانسته و ما معتقدیم که این موضوع باید به آژانس بازگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ابراز تمایل برنار‌کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه برای سفر به تهران گفت:‌ هیچ مانعی برای سفر کوشنه به تهران نمی‌بینیم. حسینی تاکید کرد: این‌گونه دیدارها و رایزنی‌های سیاسی کمک می‌کند که آنها درک بهتری از واقعیت‌های موجود ایران و مسائل منطقه داشته باشند.