تحریم ابزاری پوسیده و شکست خورده است

رییس‌جمهوری تبلیغات سیاسی، جنگ روانی و تحریم اقتصادی را ابزارهای پوسیده دشمنان در مقابل ایران دانست و گفت: آنهایی که فکر می‌کنند با این ابزارهای پوسیده و شکست خورده می‌توانند جلوی حرکت رو به رشد و پرشتاب ملت ایران را بگیرند، اشتباه می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت، افزود: اگر می‌خواهید باز هم می‌توانید آزموده را بیازمایید، اما بدانید اکنون پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری‌ فارس وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس خسارت‌های فراوان اقتصادی و از دست دادن جمعی از بهترین‌های ملت همواره بر دل ملت ما خواهد ماند، گفت: این هفته یادآور پرافتخارترین و زیباترین روزهاست، همان روزهایی که ملت ایران با رهبری مردی آسمانی سخت‌ترین تهدیدها را به فرصتی برای اعتلا تبدیل کردند.

احمدی‌نژاد در آستانه سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به طراحی دشمنان برای حذف ایران از مناسبات جهانی و اینکه ملت ایران توانست در آن شرایط دشوار، زندگی، عزت و اقتدار را به ارمغان بیاورد اظهار کرد: در آن شرایط ایران توانست بیشترین تهدیدات را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کند و امروز کسانی که در آن زمان تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه ایران به کار گرفته‌اند، ببینند که ایران امروز کجا و آن ایران کجا. رییس‌جمهوری تصریح کرد: کسانی که تصور می‌کردند می‌توانند با حمله نظامی ایران را متلاشی کنند، بیایند و ببینند که ایران، منسجم ،کار آزموده، مؤمن، خودباور، مقتدر و مجهز به تجهیزات مدرن دفاعی در وسط میدان ایستاده و از همه آرمان‌ها و هویت ملی‌اش قدرتمندانه دفاع می‌کند.

وی با اشاره به تبلیغات روانی دشمنان علیه ایران گفت: آنها در مقابل ملت ایران بارها شکست خورده‌اند، اما باز هم تصور می‌کنند با ابزار پوسیده جنگ روانی و تبلیغات و تحریم‌های اقتصادی می‌توانند جلوی حرکت پرشتاب ملت ایران را بگیرند، اما اشتباه می کنند. آنها بیایند و ببینند که پیشرفته‌ترین تجهیزات در اختیار ماست، حالا اگر می‌خواهند می‌توانند باز هم آزموده را بیازمایند. وی ادامه داد: مشکل بیگانگان، تغییر نگاه، شجاعت اقرار به شکست و تصمیم درست مبنی بر خروج و احترام به ملت ها به خصوص ملت عراق است و قطعاً متهم کردن دیگران دردی از آنها دوا نمی کند.

تحریم اثری ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حاشیه این مراسم گفت:‌ با توجه به پیشرفت‌هایی که وزارت دفاع و نیروهای مسلح در بخش ساخت تسلیحات هوایی و زرهی داشته است، می‌توانیم امسال را سال صنعت دفاعی بنامیم.

سردار مصطفی محمد نجار با بیان این‌که امسال تمام تجهیزات نظامی ما ساخت داخل بوده است افزود: ۲۸ سال پیش ما باید تمام تجهیزات خود را از خارج تهیه می‌کردیم ولی امروز تمام تجهیزات ما توسط متخصصین کشور ساخته می‌شود.

وزیر دفاع با بیان این‌که امروز دیگر تحریم علیه ایران با شکست مواجه شده است گفت: ‌دیگر تحریم در کشور ما اثر ندارد و امروز نیازی به بیگانگان نداریم.

وی درباره مطالب مطرح شده مبنی بر حمله به ایران، گفت: تهدیدی احساس نمی‌کنیم، اما هوشمندانه رصد می‌کنیم و اگر خطری کشور را تهدید کند به کوبنده‌ترین وجه پاسخ خواهیم داد.

حمله غیر‌منطقی است

فرمانده کل سپاه نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: هر کشوری که فضای خود را برای حمله به ایران اختصاص دهد، به منزله متحد دشمن محسوب شده و پاسخش را از ایران دریافت خواهد کرد.

سردار محمد‌علی جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون ایران تمام نیازهای دفاعی خود را در داخل کشور تامین می‌کند، گفت: حتی امروز این توانایی را داریم که تکنولوژی تسلیحات مدرن خود را در اختیار کشورهای دیگر نیز قرار دهیم.

جعفری با تاکید بر پشیمانی ۱۰۰‌در‌صد دشمنان از هر‌گونه تعرض به خاک ایران اسلامی اضافه کرد: کشور ما دارای ملتی متحد و یکپارچه است که با ایمان خود اقتدار دفاعی محکمی را به وجود آورده و با تجاربی که از گذشته به دست آورده، شکست‌ناپذیر شده است و قطعا عاقبت هرگونه حمله به ایران برای دشمنان تلخ و پشیمان‌کننده است.

وی با یاد‌آوری برادری دیرینه ایران با کشورهای همسایه از آنان خواست در مقابل دشمنان اسلام متحد باشند.

نمایش موشک «قدر۱»

در مراسم رژه نیروهای مسلح که روز گذشته در جوار حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) برگزار شد، بیش از ۱۵۰دستاورد دفاعی کشور در بخش‌های مختلف زمینی، دریایی و هوایی به نمایش درآمد. از جمله موشکی به نمایش گذاشته شد که ۵۰۰ کیلومتر بیش از شهاب ۳ برد شلیک دارد.

این موشک بالستیک که با نام «قدر‌۱» که در رژه دیروز نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر حضرت امام‌(ره) به همراه سکوی پرتاب آن (لانچر) به نمایش گذاشته شد، دارای سر جنگی و ماسوره انفجاری، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیک می‌شود.