مدیرکل توسعه امور کارآفرینان وزارت کار و امور‌اجتماعی توجیه فنی و اقتصادی طرح‌ها را ضمانت دریافت تسهیلات یک‌میلیارد ریالی اعلام کرد. خسرو سلجوقی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات یک‌میلیارد ریالی به کارآفرینان گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال، کارآفرینان مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: ۱۲۰۰نفر از کارآفرینان مستقر در ۴۵ مرکز رشد و ۱۶ پارک علم و فناوری، می‌توانند در صورت داشتن ایده، فکر نو، ابتکار و خلاقیت جدید، از تسهیلات یک‌میلیارد ریالی بدون وثیقه بهره گیرند.

وی تصریح کرد: شرط استفاده از این تسهیلات این است که طرح ارائه شده از سوی کارآفرینان برای دریافت تسهیلات، از نظر فنی دارای توجیه اقتصادی باشد. سلجوقی بیان کرد‌: طرح‌های دارای توجیه اقتصادی خود به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات محسوب می‌شوند.

میزان این تسهیلات بر‌اساس نوع طرح، از ۵ تا ۱۰۰‌میلیون تومان با دریافت سفته از کارآفرین متقاضی متغیر است.

مدیر‌کل توسعه امور کارآفرینان وزارت کار و امور اجتماعی افزود: افرادی که به عضویت مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در‌می‌آیند قطعا دارای فناوری‌های پیشرفته هستند و طرح‌های با ریسک بالا ارائه می‌دهند که واجب است دولت از آنان حمایت کند.