تاکنون ۳۰۰هزار کارت هوشمند سوخت جدید برای خودروهای تحت ساماندهی راهنمایی و رانندگی صادر شده است.

مهدی تولایی، معاون فنی طرح کارت هوشمند سوخت، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود سهمیه این طبقه جدید از خودروها حدود ۴۵۰ لیتر در ماه باشد. وی افزود: قرار است یک طبقه جدید از خودروها شامل چهار گروه از خودروهای مسافربر شخصی و بین راهی که در سرویس عمومی کار می‌کنند، آژانس‌ها، خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی و سرویس مدارس که نوعی آژانس محسوب می‌شوند ایجاد شود که انجام این عملیات جزو وظایف راهنمایی و رانندگی است که در حال انجام است.

به گفته او، با تغییر کارت هوشمند سوخت این خودروها کارت هوشمندی در گروه جدید به آنها داده می‌شود که مانند وسایل نقلیه عمومی عمل می‌کنند.

معاون فنی طرح کارت هوشمند سوخت با تاکید بر این که سهمیه بنزین سفر و مهر فقط به خودروهای شخصی تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این سهمیه از ساعت ۲۴ شنبه شب یعنی اول مهر ۸۶ وارد سهمیه افراد می‌شود که تا پایان دوره شش ماهه یعنی ششم دی ماه امسال قابل استفاده و همچنین قابل منتقل شدن به دوره بعد است و این سهمیه به خودروهای عمومی و دولتی تعلق نمی‌گیرد.

وی با اعلام این که پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده ۲۵۰ دفتر پلیس +۱۰ نیز به دفاتر امور کارت هوشمند اضافه شود، تصریح کرد: مقدمات کار برای ارتباط آنها با مراکز اطلاعات سیستم کارت هوشمند برقرار شده و در حال تهیه تجهیزات جانبی هستیم.