پاسخ منفی در شان رییس مجلس نبود

پس از آنکه غلامعلی حداد عادل رییس مجلس هفتم در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران اعلام کرد: نیازی به مناظره با جریان اصولگرایان مستقل در مورد سهمیه‌ بنزین ویژه برای نمایندگان نمی‌بیند، سخنگوی جریان اصولگرایان مستقل با اظهار تاسف از پاسخ رییس مجلس برای مناظره، این پاسخ را در شان حداد عادل ندانست و درباره اظهارات او مبنی بر درخواست نمایندگان برای کارت سوخت اضافی، گفت: آقای حدادعادل محبت کنند و تقاضای کتبی نمایندگان برای کارت سوخت اضافی را به رسانه‌ها نشان دهند.

محمدهادی ربانی، نماینده شیراز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پاسخ رییس مجلس در مورد مناظره با جریان اصولگرایان مستقل، گفت: از نظر ما مناظره یک گفتمان منطقی، بی‌پرده، صمیمانه و در راستای روشن کردن ابهامات و شفاف کردن ذهنیت مردم و پاسخ به سوالات است، که در این موضوع تبصره ۱۳ و کارت سوخت اضافه به نمایندگان مطرح بود.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه بحث جدل، مقابله و رقابت مطرح نیست، بلکه یک گفت‌وگوی دوستانه است که البته در آن بی‌پرده هم صحبت می‌کنیم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این‌که آقای حدادعادل یک شخص فرهیخته و فرهنگی در کشور است شکی نیست و از ایشان چنین انتظاری نبود و شان او را بالاتر از این می‌دانستیم که این جواب شتابزده را بدهد و بگوید که من قبول نمی‌کنم و مناظره را مصلحت نمی‌دانم.

سخنگوی جریان اصولگرایان مستقل ادامه داد: رییس مجلس در بخشی از سخنان خود اظهار کرده که کسانی به حوزه‌های انتخابیه سرکشی نمی‌کنند، نیاز به کارت سوخت ندارد و این درحالی‌است که تنها من و عماد افروغ کارت سوخت تحویل نگرفتیم.

وی با بیان اینکه ما از روز اول نیز با سهمیه‌بندی مخالف نبودیم، بلکه یک راه کاملا ابتدایی و مثبت ارایه دادیم، افزود: پیشنهاد این بود که حال که دولت نمی‌تواند به طور نامحدود بنزین آزاد را ارایه کند به صورت محدود این کار را انجام دهد و به هر خودرویی در کنار ۱۰۰‌لیتر سهمیه ۲۵۰‌لیتر هم سهم آزاد بدهد که این قابلیت در کارت‌های سوخت نیز منظور شده است، با این کار جلوی بازار سیاه و قاچاق که مردم هم از آن بیزار هستند نیز گرفته می‌شد و این مشکلاتی که دودش به چشم نظام اقتصادی و اداری کشور رفته و می‌رود نیز به وجود نمی‌آمد که البته قبول نکردند.

وی افزود: اگر این را به حداد عادل بگویم قبول نمی‌کند، اما از او می‌خواهم تا به حوزه انتخابیه من در شیراز و شهرستان‌های اطراف بیاید و ببیند که چه وضعیت زشتی در کنار پمپ‌بنزین‌ها وجود دارد و وانت‌بارها و دیگر خودروها به طور قاچاق بنزین می‌فروشند.