رییس کمیسیون اقتصادی گفت: واگذاری ۲۵‌درصد از اقتصاد کشور به بخش تعاون یک عمل جراحی بزرگ بر پیکره بیمار اقتصاد است و کسانی که گمان می‌کنند با این حرکت به سمت یک اقتصاد انحصار خصوصی میل می‌کنیم، بدانند که در بخش خصوصی انحصار معنایی ندارد! محمد شاهی عربلو، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، جایگاه بخش تعاون در لایحه اجرایی سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در این لایحه پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته و تعاونی‌ها در بحث واگذاری‌ها در اولویت قرار گرفته‌اند و بانک توسعه تعاون برای اولین‌بار در کشور تاسیس می‌شود تا بخش تعاون بتواند بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را از این مجرا تامین کند.

وی واگذاری ۲۵‌درصد از تسهیلات بانکی به بخش تعاون را از جمله پیشنهادات کمیسیون اقتصادی مجلس در این لایحه ذکر و ابراز امیدواری کرد: این پیشنهاد در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر این که برای بخش تعاون باید تمهیدات حمایتی و جاذبه‌های خاصی را در نظر بگیریم، گفت: یکی از موارد پیش‌بینی شده در لایحه اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی برای حمایت از تعاونی‌ها در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی است تا تعاونی‌ها به سهولت و بدون مانع به فعالیت اقتصادی بپردازند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس، در پاسخ به کسانی که واگذاری ۲۵‌درصد از اقتصاد به بخش تعاون را به منزله خروج از یک اقتصاد انحصار دولتی و دچار شدن به اقتصاد انحصاری خصوصی قلمداد می‌کنند، اظهار کرد: این نگرانی بی‌مورد است زیرا اصولا در بخش خصوصی انحصار معنا ندارد بلکه دولت نباید وارد تصدی‌گری‌ها شود و ما نمی‌خواهیم که بخش خصوصی را به منحصر یا غیر منحصر تقسیم کنیم.