سخنگوی سفارت کشورمان در عراق در مورد دور آتی مذاکرات ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق تصریح کرد: منتظر درخواست دولت عراق برای انجام این مذاکره هستیم، اما تاکنون برای دور آتی مذاکرات درخواستی به دست ما نرسیده است. محمدرضا احدی، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در مورد زمان برگزاری دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا بر سر موضوع عراق اظهار کرد: روال سابق این بوده که این جلسات به درخواست دولت عراق و با بررسی کشورمان در زمانی که دولت عراق تعیین می‌کرد برگزار می‌شد، اما برای دور چهارم مذاکرات درخواستی از جانب دولت عراق واصل نشده است. احدی در مورد دیدار خانواده‌های پنج دیپلمات ربوده شده در اربیل با آنها که بیش از این آمریکایی‌ها با آن موافقت کرده بودند، گفت: تلاش‌های ما در این زمینه ادامه دارد و سفارت پیگیر موضوع است، به‌‌رغم اینکه مقامات عراقی در این زمینه با آنها صحبت‌های زیادی کردند تا این لحظه آمریکایی‌ها راضی به انجام این ملاقات نشده‌اند.

سخنگوی سفارت کشورمان در بغداد در ادامه بحث دستگیری اخیر فرهادی، مشاور استاندار کرمانشاه در سلیمانیه عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان عضو هیات دعوت شده به عراق از طرف دولت عراق و نیز دولت اقلیم کردستان عراق بودند که آمریکایی‌ها ایشان را از بین کل هیات دستگیر و با خود بردند. وی افزود: سفارت اعتراض خود را در این زمینه به دولت عراق و نیروهای آمریکایی اعلام کرد، ولی تاکنون اطلاع دقیقی از محل نگهداری وی نداریم.

احدی مسوولیت جانی این مقام ایرانی را بر عهده آمریکایی‌ها دانست که بر خلاف معاهدات بین‌المللی و نیز قوانین داخلی عراق به ربودن او مبادرت کردند. وی با ابراز بی‌اطلاعی از اهداف و علل انجام این عمل توسط آمریکایی‌ها تاکید کرد: قبلا نیز این کار از طرف آمریکایی‌ها سابقه داشته که افرادی از هیات‌های ایرانی را دستگیر و پس از بازجویی آن‌ها را آزاد کردند. اما در مجموع این‌گونه اقدامات نقض حاکمیت دولت عراق است.