در پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم سباستین کشتار ۲۴ غیرنظامی عراقی به دست سربازان آمریکایی به نمایش درآمد. «نبرد حدیثه»، جدیدترین سناخته نیک برومفلید است وداستان این فیلم درباره تفنگداران دریایی، یک خانواده عراقی و بمبی است که قتل‌عام در شهر حدیثه را به همراه دارد.

این فیلم در اردن تهیه و با استفاده از دوربین روی دست فیلمبرداری شده است و وجود تفنگداران سابق عراقی که در این فیلم نقش اصلی را ایفا می‌کنند فضای فیلم را به گونه‌ای کاملا مستند نشان می‌دهد.

در این فیلم چند صحنه بسیار خشن وجود دارد که باعث شد تعدادی از تماشاگران حاضر سالن را ترک کنند اما عده‌ای که تا انتها فیلم را دنبال کردند پس از پایان فیلم به شدت آن را تشویق کردند.

در حادثه حدیثه چهار تفنگدار آمریکایی در واکنش به قتل یک تفنگدار دیگر در انفجار یک بمب به قتل‌عام ۲۴ نفر مرد، زن و کودک پرداختند.

برومفلید درباره فیلم خود به خبرگزاری فرانسه گفت: تصور می‌کنم در شرایطی که اطلاعات خیلی کمی از عراق مخابره می‌شود که از منابع رسمی نیز نیست، این فیلم می‌تواند یک نقش داشته باشد.

این جنگی است که اطلاعات ما درباره آن بسیار کم است».

«نبرد حدیثه» یکی از ۱۶ فیلمی است که برای دریافت صدف طلایی بهترین فیلم با دیگر فیلم‌ها رقابت می‌کند.

جشنواره سن سباستین یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره سینمایی در دنیای اسپانیایی زبان است و تا ۲۹ سپتامبر (هفتم مهر) ادامه دارد.