نگاه سوم- مجله آمریکایی «فوربس» با ارائه فهرست پردرآمدترین هنرمندان عرصه موسیقی از ژوئن ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۰۷، را معرفی کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، گروه «رولینگ استونز» در این بازه زمانی ۸۸‌میلیون دلار کسب کرده است. این درآمد را می توان بخشی از درآمد تور موسیقی Bigger Bang آنها دانست که از مجموعِ دو سالِ برگزار شدنش ۴۳۷‌میلیون دلار حاصل شده بود.

در فهرست فوربس، گروه موسیقی Jay-Z با درآمد ۸۳‌میلیون دلار در بازه زمانی ژوئن ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۰۷، مقام دوم و گروه راک بون جووی با ۶۷‌میلیون دلار مقام چهارم را کسب کرده اند و این در حالی است که التون جان با کسب ۵۳‌میلیون دلار در جایگاه پنجم فهرست نشسته است. تیم مک گراو، خواننده موسیقی کانتری با ۳۷‌میلیون دلار درآمد جایگاه هفتم و گروه ۵۰ سنت با درآمد ۳۳‌میلیون دلاری‌اش جایگاه هشتم، گروه یو ۲ با کسب ۳۰‌میلیون دلار جایگاه نهم و P Diddy با ۲۳‌میلیون دلار جایگاه دهم را اشغال کرده‌اند.

بسیاری از هنرمندانی که نام آنها در این فهرست آمده است، فقط بر فروش آلبوم‌های موسیقی شان تکیه نکرده‌اند و برای کسب درآمد بالاتر، تور موسیقی برگزار کرده‌اند.نشریه اقتصادی فوربس نوشت: جای هیچ تعجبی نیست اگر خوانندگان نسل‌های پیشین و قدیمی‌تر جایگاه بالاتری را در فهرست پرفروش‌ها داشته باشند. این درآمدهای هنگفت از اجرای تورهای این هنرمندان به دست می‌آید و هیچ‌کس مانند گروه‌های قدیمی و صاحب سبک نمی‌توانند به جایگاه ثابت و استوار آن دست یابند.

بسیاری از این هنرمندان نیز تنها روی فرش آلبوم‌ها و بلیط کنسرت‌هایشان تکیه نمی‌کنند، بلکه تلاش دارند تا محصولات دیگری را با نام خود به بازار عرضه کرده و یا اقدام به پخش آهنگ‌های خود به صورت زنگ گوشی‌های همراه کنند، برخی از آنها نیز در تلاش هستند تا قراردادهایی پرسود را با پشتیبان‌های مالی خود امضا کنند.