نگاه سوم- در حالی که تالار سنگلج و تئاتر شهر مراحل بازسازی را طی می‌کنند سایر تالارهای نمایشی پایتخت مانند تالار هنر، مولوی و وحدت با اجرای چهار نمایش به فعالیت خود ادامه می‌دهند تالار اصلی مولوی این روزها پذیرای دو نمایش «کوارتت» نوشته مشترک امیررضا کوهستانی و مهین صدری و با کارگردانی امیررضا کوهستانی ساعت ۲۰ و نمایش «پرده‌ها از راه می‌رسند» نوشته چارلز دیزنز و به کارگردانی هوشمند هنر کار ساعت ۱۷:۳۰ است. تالار کوچک مولوی نیز از این هفته پذیرای نمایش «آشویتس خصوصی» است. این نمایش نوشته و کار سیاوش پاکراه است و ساعت ۱۸:۳۰ در این تالار به صحنه می‌رود. براساس این گزارش، تالار سنگلج نیز بعد از اجرای نمایش «رویاهای رام نشده» نوشته ایوب آقاخانی با کارگردانی سیاوش طهمورث از هفته گذشته تعطیل و در حال بازسازی است. خانه نمایش اداره تئاتر نیز با پایان یافتن اجرای نمایش «زیرزمین»، نوشته آرش عباسی و با کارگردانی امیرقربانی است هنوز برنامه جدیدی ندارد.

اما فرهنگسرای «نیاوران» با آغاز ماه مبارک رمضان وارد بازسازی تعمیرات تالارهای خود شده و تا پایان این ماه اجرایی نخواهد داشت. تالار هنر نیز در هفته جدید با اجرای یک کار ویژه کودک و نوجوان با نام «روباه بلا و درخت تنها» نوشته و کار مجید امیری فعلیت خود را ادامه می‌دهد. این نمایش ساعت ۱۸ در این تالار به صحنه می‌رود.

همچنین احتمال دارد به زودی اجرای نمایش «یاجوج و ماجوج» به کارگردانی رضا فیاضی به برنامه‌های این تالار اضافه شود.

سمفونی «این فصل را با من بخوان» با آهنگسازی مجید انتظامی و کارگردانی حسین پارسایی در تالار وحدت آغاز کنند. این سمفونی به مدت یک هفته ساعت ۲۱ در این مجموعه هنری اجرا خواهد شد.

نخستین رپرتوار فصلی تئاتر خیابانی نیز در فضای باز مجموعه تئاتر شهر تا ششم مهرماه ادامه دارد. اپرای عروسکی بهروز غریب‌پور نیز هر روز ساعت ۱۷ در تالار فردوسی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.